خانه  »  آموزش ها   »   تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش رتبه سایت در گوگل چیست ؟

تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش رتبه سایت در گوگل چیست ؟

تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش رتبه سایت در گوگل چیست ؟

تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش رتبه سایت در گوگل : یکی از اصلی ترین مزیت های که استفاده از رپورتاژ آگهی برای شما داشته است، افزایش رتبه سایت شما در گوگل می باشد. بسیاری از کسب و کارها برای اینکه بک لینک های قوی دائمی دریافت کنند به سراغ استفاده از رپورتاژهای خبری می روند.

میزان و کیفیت بک لینک های شما از اصلی ترین فاکتورهای به شمار می رود که در رتبه بندی سایتتان در گوگل تاثیرگذار می باشد. در یک تعریف ساده می توانیم بگوییم که بک لینکها در اصل لینکهای می باشند که شما از سایتهای اینترنتی دیگری دریافت میکنید و این لینک ها کمک می کنند تا شما به کاربران بیشتری معرفی شوید. دقیقا مانند زمانی است که دوستتان یک فروشگاه را به شما معرفی می کند و شما با اعتماد بیشتری برای خرید اقدام می کنید. گوگل نیز جایگاه بهتری به شما میدهد البته زمانی که توسط وب سایتهای معتبر دیگر معرفی شوید.
وقتی شما از رپورتاژ خبری استفاده کنید می توانید سه تا پنج بک لینک قوی و دائمی از سایتی که برای انتشار انتخاب کرده اید دریافت نمایید. همانطور که اشاره کرده ایم بک لینک ها در میزان اعتبار سایت شما در گوگل نقش مهمی خواهند داشت.

استفاده از بک لینک های رپورتاژ آگهی

بک لینک های که وب سایت ها به واسطه رپورتاژ آگهی می گیرند بر روی میزان ورودی سایت و همچنین رتبه آن تاثیر بسزایی داشته است ولی شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که چه دلایلی سبب می شود تا این بک لینک ها تا این حد زیاد در سئو سایت تاثیرگذار باشد که سه دلیل عمده برای جواب دادن به این سوال مطرح می شود:
بک لینک های شما از درون مقاله هستند
گوگل اعتبار بیشتری برای بک لینک های قرار میدهد که درون یک مقاله هستند (به اصطلاح این بک لینک ها Editorial Link گفته می شوند) چون معمولا چنین بک لینک های جنبه پیشنهاد و معرفی داشته است و به همین جهت این نوع بک لینک ها به نسبت بک لینکهای که در بخش های دیگر مثل منو یا فوتر و… قرار داده می شوند، اعتبار بیشتری نزد گوگل خواهند داشت.
پس در خصوص بک لینک گرفتن این موضوع مهم مطرح می شود که بک لینک های شما در کدام قسمت از یک سایت منتشر می گردند. بک لینک های درون رپورتاژ خبری به دلیل اینکه درون مقاله هستند از جایگاه بسیار خوبی برخوردارند و همین موضوع منجر به اعتماد راحت تر گوگل خواهد شد و برای سایت شما اعتبار بیشتری را اختصاص میدهد.
بک لینک های که شما می گیرید از سایت های معتبر هستند
منظور این نیست که هر بک لینکی که شما از هر سایتی بگیرید برایتان مفید باشد بلکه بک لینک های موثر هستند که از سایت های معتبر دریافت شوند. در یک مثال ساده می توانیم بگوییم هر بک لینک برای وب سایت شما به میزان تاثیر و ارزشی وابسته است که سایت میزبان (سایت معرفی کننده) در نزد گوگل داشته است. یعنی میزان اعتبار سایت پذیرنده بک لینک بر روی اعتباری که گوگل برای سایت شما در نظر میگیرد تاثیر مستقیمی داشته است.
با این وجود برای اینکه شما بک لینک های قوی دریافت کنید نیاز به رپورتاژ آگهی دارید چون شما می خواهید در بهترین و معتبرترین رسانه ها حضور داشته باشید و شما به واسطه آنها به دیگر کاربران پیشنهاد داده شوید و آنها به معرفی شما بپردازند پس رپورتاژ آگهی در انتظار شما خواهد بود تا به اعتبار بیشتری برسید.
یکی از بهترین راهکارها و سریع ترین ترفندهای که می توان به واسطه آن بلک لینکهای قوی را ایجاد کرد و تاثیر بسیار زیادی در سئو داشته است رپورتاژهای خبری هستند.

دائمی و ماندگار بودن بک لینک های سایت شما

یکی دیگر از مواردی که ارزش استفاده از رپورتاژآگهی را بالا می برد دائمی بودن و ماندگاری بک لینک های است که به وب سایت شما داده می شود. قطعا وقتی شما برای چندین بار به صورت مکرر یک پیشنهاد را مشاهده کنید ، بیشتر وسوسه می شوید که حداقل برای یک بار هم که شده به خواندن و مراجعه کردن پیشنهاد بپردازید. گوگل نیز برای پیشنهادی که ماندگارتر هستند اعتبار بیشتری را به وب سایت اختصاص میدهد. پس با این توصیف متوجه می شوید که بک لینک های دائمی که در رپورتاژ آگهی استفاده می شوند تا چه حد در دنیای اینترنت دارای اهمیت می باشند.
وقتی در یک وب سایت بزرگ و معتبر از یک مقاله در قالب رپورتاژ آگهی به صورت دائمی استفاده شود و در آن بک لینک های قرار داده شود نشان از اعتبار بالای سایت داشته است. بک لینک ها هر چقدر که بیشتر بمانند ،ارزش بیشتری خواهند داشت و موثرتر می شوند. پس یعنی شما با قرار دادن بلک لینک ها درون رپورتاژ آگهی میتوانید روزانه بر ارزش و اعتبار سایت خود در گوگل بیفزایید.

شما بک لینک های را از تعداد زیاد سایت دریافت کنید

جالب است بدانید که سایت های زیادی هستند که روزانه مطالب سایت های بزرگ دیگر را منتشر میکنند که اینکار به واسطه رباتهای انجام میشود که روزانه این سایتها را مورد بررسی قرار میدهند و مطالب آن ها را کپی می کنند پس به صورت دستی انجام نمیگیرد. وقتی شما در یک وب سایت بزرگ اقدام به خرید رپورتاژ آگهی کنید طبیعی است که تعدا د بک لینک های دائمی زیادی را به خود اختصاص داده باشید. البته این مورد شاید برایتان زیاد اثربخش نباشد و حتی ضررهای را در پی داشته باشد و باید مواظب باشید که این بک لینک های زیاد صدمه های به اعتبار سایت شما وارد نکنند.
بک لینکهای شما در رپورتاژتان فالو می مانند!
در اینترنت ما دو نوع بک لینک داشته ایم که شامل Backlink های معمولی(فالوFollow) و بک لینک های نو فال (Nofollow) می باشد. در نوع معمولی به سایت شما اعتبار کاملی افزوده می شود ولی در نوع دوم دقیقا برعکس خواهد بود. معمولا در رپورتاژ آگهی بک لینک های که شما دریافت می کنید از نوع فالو و معمولی می باشند و به همین جهت اعتباری به وب سایت شما اضافه می گردد.

بک لینک بخریم یا از بک لینک های رپورتاژی استفاده کنیم؟

اگر تا این قسمت مطلب را مطالعه کرده باشید شاید این سوال برایتان به وجود آمده باشد که خرید بک لینک بهتر است یا استفاده از بک لینک های رپورتاژی؟؟؟

سایتهای زیادی وجود دارند که هم اکنون شما می توانید از آنها بک لینک بخرید به این صورت که ماهیانه مبلغی را از شما دریافت می کنند و لینکهایتان را در سایت خود در قسمتهای مانند منو یا فوتر میگذارند. زمانی این بک لینکها برایتان موثر خواهند بود که گوگل متوجه پولی بودن آن نشود. مخصوصا وقتی که به واسطه این روش بک لینکهای شما در میزان زیادی از صفحه های یک سایت قرار میگیرند. ولی اگر بخواهیم با رپورتاژ آگهی این روش را مقایسه کنیم آیا بهتر نیست ما به جای خرید بک لینک از رپورتاژ آگهی استفاده نماییم؟
به صورت خلاصه می توان اینگونه گفت که خرید رپورتاژآگهی واقعا در این بخش به نفع شماست و توصیه می شود به دلایل مختلفی از رپورتاژ استفاده کنید چون بک لینک های شما در درون یک وب سایت قرار میگیرند و گوگل در این خصوص اعتماد بیشتری به شما خواهد داشت و البته دائمی بودن بک لینکها را در رپورتاژ آگهی نباید فراموش کنید.
بارها مشاهده شده است که افرادی اقدام به خرید بک لینک می کنند و حتی به جایگاه های خوبی می رسند اما پس از مدتی که دیگر به صورت ماهیانه هزینه ی برای آن پرداخت نکنند باید منتظر افت جایگاه خود باشند پس در اینجا راهی باقی نمی ماند جز اینکه هر ماه هزینه کنند. اما این مورد در رپورتاژ آگهی به این صورت نیست که شما پس از پرداخت نکردن هزینه و سفارش رپورتاژ آگهی با افت جایگاه روبرو شوید.
حتما از خودتان می پرسید که در خرید بک لینک شما چون می توانید از صفحات یک سایت تعداد زیادی لینک دریافت کنید چطور تاثیر کمتری نسبت به زمانی دارد که از یک صفحه لینک دریافت می کنید؟ عموما موثرترین بک لینک به نخستین لینکی اختصاص دارد که از یک سایت میگیرید. به دلیل اینکه نخستین باری می باشد که به واسطه این سایت پیشنهاد میشوید و در بک لینکهای دیگر به این میزان بک لینک اعتبار نخواهد دداشت.
نظر گوگل در خصوص بک لینک های که درون رپورتاژها وجود دارد:
آیا گوگل واقعا با بک لینک های که در درون رپورتاژها استفاده می شود موافق است؟
جواب دادن به این سوال بسیار ساده است چون گوگل در مقابل لینک های که پولی هستند نظر مثبتی ندارد و روی خوشی به آنها نشان نمیدهد و سخت تر اعتماد خواهد کرد. گوگل همواره می خواهد که رقابتهای که انجام می شود طبیعی و سالم باشند و به افرادی جایگاه بهتری را میدهد که مستحق بدست آوردن آن هستند پس طبیعی است که رپورتاژآگهی را نیز یک روش درست لینک سازی نداند.
ولی اگر این نظر درست است چرا افراد با خرید رپورتاژآگهی می توانند تاثیر زیادی را در جایگاه سئو سایت خود بدست بیاورند؟ گوگل در بیشتر موارد برای اینکه یک لینک مصنوعی را از طبیعی تشخیص بدهد راهی نداشته است یعنی نمی تواند متوجه شود که رپورتاژ منتشر شده توسط رسانه به شکل طبیعی منتشر شده است یا اینکه پولی است و این شرایط زمانی سخت تر می شود که زبان فارسی استفاده شده باشد.
در واقع گوگل در بیشتر موارد وقتی با نیروی انسانی خود و به شکل دستی اینکارها را انجام میدهد می تواند موفق به تشخیص این لینک ساز ها گردد.

جریمه شدن سایت INTERFLORA با رپورتاژ

نخستین بار به صورت رسمی ماجرای رپورتاژآگهی توسط گوگل در سال 2013 (فوریه) مورد هدف واقع شد. سایت مذکور که در انگلستان در حیطه فروش گل آنلاین به فعالیت مشغول بود اقدام به راه اندازی یک کمپین بزرگ رپورتاژ آگهی نمود و بک لینک های زیادی را از وب سایتهای معتبر اینترنتی دریافت کرد. دقیقا هدف دریافت این بک لینک ها مشخص بود چرا که سئو سایت مدنظر بود. برای اینکه رتبه سایت افزایش داشته باشد لینکهای با کلمات کلیدی مشخص تعیین شده بود. در نهایت این شرکت خیلی زود توانست وب سایت خود را به رتبه های بالای گوگل برساند و به هدفش در صدرنشینی برسد.
اما پس از اینکه گوگل متوجه این موضوع شد هم سایت مذکور و هم تمامی وب سایتهای را که اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی کرده بودند را جریمه نمود و از آنها خواست برای اینکه از جریمه شان صرف نظر شود رپورتاژ های را که منتشر کرده بودند پاک کنند. در اصل این یک هشدار مختص این سایتها نبود بلکه به همه وب مسترهای دیگر نیز این پیام هشدار داده می شد. هشدارهای که نشان میدهد گوگل در تمامی موارد خیلی توانا نیست.

هر روز رپورتاژ آگهی نسبت به روزقبل محبوبیت بیشتری بدست می آورد…
با وجود اینکه در سال 2013 وب سایت Intergloraجریمه شد ولی این هشدار سبب نشد که دیگر وب مسترهای از این روش استفاده نکنند بلکه روز به روز بر محبوبیت این روش تبلیغاتی افزوده می شود. در پی آن نیز گوگل نگرانی های داشته است و به همین جهت سرپرست تیم وب اسپم (مت کاتس) تصمیم گرفت تا در این خصوص به وب مسترهای هشدارهای لازم را ارائه بدهد.
وب یک ویدئو منتشر نمود که در آن اعلام کرد افرادی که می خواهند از رپورتاژآگهی استفاده کنند باید دو نکته را مد نظر بگیرند اول اینکه مطمئن شوند لینک های که در محتویات آگهی استفاده می شود به شکل نوفالو هستند تا بر روی نتایج جستجوی طبیعی گوگل تاثیری نداشته باشد و در غیراینصورت رپورتاژی که خریداری می کنند تفاوتی با خرید بک لینک ندارد و اگر شناسایی گردد سایت مذکور جریمه میگردد.
وی در ادامه نیز گفته است در صورتی که مقاله شما به شکل رپورتاژ آگهی می باشد باید این اطمینان را بدست آورید که مخاطب های شما آگاهی از این موضوع را دارند. نباید رپورتاژ آگهی تان به نحوه ی باشد که در همان لحظه مخاطب متوجه گردد که در حال خواندن یک محتوای تبلیغاتی است و سپس به سراغ خواندن مابقی مطلب برود.

بلاخره از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم یا نه؟

از طرفی استفاده از رپورتاژ آگهی سبب افزایش میزان سئو سایت می شود و از طرفی دیگر گوگل روی چندان خوشی به این موضوع ندارد و با لینکهای فالو مخالف است. اما همه چیز به نگاه شما وابسته است و نیازی نیست نگرانی های در این خصوص داشته باشد. اگر برفرض اینکه از رپورتاژ آگهی استفاده کردید و جریمه شدید کافی است اقدام به پاک کردن رپورتاژ آگهی کنید و دنیا که به آخر نمی رسد…. این به شما بستگی دارد که آیا حاضرید چنین ریسکی را قبول کنید یا خیر.
به صورت کلی در جهان سه نوع سئو وجود دارد که هر کدام با دیگری متفاوت می باشند:
سئوکلاه سفید که یک روش کاملا مطمئن و تمیز است و هر لینکی که در آن ساخته می شود به صورت کاملا طبیعی می باشد و نیاز به تلاش و زمان زیادتری داشته است.
سئو دیگری که با نام کلاه سیاه معروف است از هر چیزی استفاده می کند تا بتواند به جایگاه بهتر و بالاتری برسد و سومین نوع کلاه خاکستری می باشد که در آن ترکیبی از کلاه سیاه و سفید می باشد. یعنی شما برای اینکه به افزایش رتبه خودتان کمک کنید تکنیک های مختلفی را بکار میگیرید تا بتوانید موفق شوید. ولی از یک سری اصول پیروی می کنید تا گوگل سایت شما را جریمه نکند. یکی از روش های سئوکلاه خاکستری این است که رپورتاژآگهی را انتشار بدهید ولی در آن حتما اصولی صحیح را بکار می گیرید تا گوگل شما را جریمه نکند.
در وضعیت مجازی که کشور ایران داشته است کمتر کسی با میل خودش به دیگران لینک میدهد و شاید برای سئوکردن سایت راه بدی محسوب نگردد ولی اصلا به این معنی نیست که لینک سازی طبیعی امکان پذیر نباشد.
در پایان بهتر است بدانید افرادی که می خواهند به صورت طبیعی به جایگاه در گوگل برسند بهتر است از رپورتاژآگهی استفاده نکنند و در چنین شرایطی برای کسب جایگاه به زمان و تلاش بیشتری نیاز داشته است. اما اگر خیلی سریع می خواهید در گوگل برای خودتان جایگاهی بدست بیاورید و خیلی این موضوع برایتان مهم است که دستکاری کردن نتایج گوگل تا حدی برایتان مقدور است استفاده کردن از رپورتاژ خبری بهترین انتخاب و گزینه ی است که پیش روی شماست و می توانید از آن استفاده کنید اما فراموش نکنید که اصول درست را در رپورتاژ آگهی بکار بگیرید تا جریمه نشوید و به هدف تان برسید.

رپرتاژ آگهی در سئو سایت چه تاثیری دارد ؟

رپورتاژ آگهی ابزاری برای معرفی خدمات و محصولات به کاربران سایت های خبری می باشد ، با این روش شما علاوه بر اینکه می توانید خدمات و محصولات خود را در این رپرتاژ‌معرفی کنید ، میتوانید دو یا چند لینک هم به سایت خود بگیرید . در رپرتاژ آگهی که هایپر لینک به سمت سایت شما قرار گرفته است یک نکته مثبت به سئو سایت شما خواهد بود .

اهمیت لینک در رپرتاژ آگهی در سئو سایت

چرا که موتور های جستجو اهمیت ویژه ای را برای این موضوع قائلند . وقتی سایت شما در کلمات کلیدی خاصی که مد نظرتان است به سایتتان لینک می شود ربات های موتور جستجو این موضوع را درک می کنند که سایت شما در این کلمه کلیدی فعالیت دارد . این کلمه کلیدی در رپرتاژ آگهی می تواند اسم محصول شما یا نام خدمات شما باشد که بصورت استراتژیک در فروش شما تاثیر خواهد داشت .

سایت های مهم و تاثیر بالای آن در سئو سایت

انتخاب سایت های برتر برای انتشار رپرتاژ آگهی هم از جمله موضوعاتی است که در سئو سایت تاثیر بالایی را داراست می باشد . در انتخاب سایت مناسب برای رپرتاژ آگهی هم باید دقت داشته باشید که چه سایتی را برای انتشار خبر به همراه لینکتان انتخاب می نمایید. در لیست های موجود در رپورتاژ ادز سعی شده است وب سایت های برتر ایرانی مطرح شود که بهترین گزینه برای انتشار اخبار شما باشد .

در رپرتاژ‌ آگهی سعی نمایید بصورت غیر مستقیم به معرفی خدمات و محصولاتتان بپردازید برای اطلاع از نوشتن بهترین رپورتاژ آگهی پیشنهاد میکنم مقاله نحوه نگارش یک رپورتاژ آگهی را مطالعه نمایید. در این مقاله بهترین روش ها برای نوشتن یک رپورتاژ‌ آگهی موفق نوشته شده است که می تواند شما را بصورت کامل راهنمایی کند .

چه نوع رپورتاژ آگهی برای سئو سایت تاثیر دارد ؟

رپورتاژ آگهی به دو صورت می تواند به سئو سایت تاثیر مثبت داشته باشد هم بصورت برند منشن هم گرفتن لینک فالو در رپورتاژ !

آیا می توان تنها با رپورتاژ آگهی سایت را سئو کرد ؟

مطمئنا خیر ! برای استفاده از رپورتاژ آگهی ابتدا باید شما سئو داخلی سایتتان را کامل کنید سپس سراغ رپورتاژ آگهی برای افزایش اعتبار دامنه تان اقدام نمایید.

برای اینکه بیشتر به این موضوع بپردازیم بگذارید نحوه استفاده از برند منشن برای افزایش اعتبار سایت را به شما توضیح دهیم سپس در مورد لینک بیلدینگ با رپورتاژ آگهی به شما توضیحاتی را ارائه کنیم .

برند منشن در رپورتاژ آگهی

برند منشن زمانی انجام می گیرد که شما یک محتوای معرفی از شرکت و وب سایتتان بنویسید و آن را بدون لینک در سایت های معتبر و پر بازدید منتشر کنید ، بسیاری از سئو کاران به این معتقدند گوگل علاوه بر اینکه به لینک های خارجی به وب سایت شما اهمیت می دهد زمانی اسم مجموعه و برند شما در سایت های مختلف اشاره می شود هم تاثیر مستقیم در افزایش اعتبار سایت شما را دارد.

بک لینک در رپورتاژ آگهی

موضوع بعدی  که اعتبار وب سایت شما را نزد موتور های جستجو افزایش می دهد ، گرفتن بک لینک در هر رپورتاژ است شما با گرفتن لینک در رپورتاژ می توانید اعتبار سایت تان را افزایش دهید ، چرا که گرفتن بک لینک از سایت های معتبر و پربازدید به این معنی است که منبع مقاله منتشر شده در آن وب سایت ، وب سایت شما است . از این رو وقتی شما یک لینک از وب سایت معتبر میگیرید ، اعتبار آن به دامنه شما هم منتقل می شود.

بیشتر بخوانید :

2 دیدگاه

در مورد این مقاله بحث کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام متن خوبی بود فقط میخواستم بدونم
    سایت هایی که متن های زیادی منتشر میکنند مثل خبرگذاری فارس یا ویکیپدیا یا ویکیدا یا خبر فوری و … اگر ازشون ریپرتاژ بگیریم خوبه ؟ یا سایت هایی که متن ما تا چند روز توی صفحه اول میمونه؟

    1. وارد بخش خرید رپورتاژ بشید سایت های زیادی هست که همه اول بررسی شده بعد تایید شده در فروشگاه دیده میشه میتونید از بینشون انتخاب کنید