بررسی نحوه ی تاثیرگذاری یک کمپین روابط عمومی بر فرآیندهای بازاریابی کسب و کار : تبلیغات یکی از ارکان اصلی در هر کسب و کاری به شمار می رود. برای رسیدن به موفقیت باید حتما به نحوه ی صحیحی تبلیغات را بکار ببریم. روش های تبلیغات آنلاین بیشمار هستند ولی از میان آنها پربازده ترین و کم هزینه ترین آنها می توان به تبلیغات رپورتاژ آگهی اشاره کرد. زمانی که شما بخواهید برای تبلیغات هزینه های کلانی را صرف کنید امکان استفاده از چندین روش تبلیغاتی برای شما محیا می شود ولی اگر در بودجه ی خود دچار محدودیت باشید بهترین روش تبلیغاتی برای شما استفاده از روابط عمومی می باشد.
در ادامه این مقاله ما سعی کرده ایم تا شما را با دلایلی آشنا کنیم که نشان میدهند کمپین های روابط عمومی در بهبود فرآیندهای بازاریابی کسب و کار به شما کمک می نمایند.
دلایل اجرای رپورتاژ یا PR در کمپینهای بازاریابی
اولین سوالی که شاید برای شما به وجود آمده باشد مرتبط با دلایلی است که به شما ثابت می کند تا در کمپین های بازاریابی تان رپورتاژ یا PR را اجرا نمایید. در این خصوص 4 دلیل محکم وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:
– برند آگاهی
– جذب سرنخ
– جذب سرمایه گذاران جدید
– جذب نیروی کار خبره
وقتی شما برای کسب و کار خودتان بازاریابی می کنید ،اینکه در کمپین های خود از روابط عمومی استفاده کنید اهمیت بسیار زیادی داشته است و قطعا به شما کمک شایانی خواهد کرد. یکی از جمله مواردی که موجب می شود برند شما معروف و شناخته شود، فرآیند پیاده سازی و اجرای برنامه های PR می باشد و شما به این شیوه میتوانید برندتان را در ذهن مشتریان به اصطلاح حک کنید و در نهایت نتیجه ی اینکار به توسعه کسب و کارتان منجر خواهد شد.
1)برندآگاهی
زمانی که شما در کسب و کارتان از تبلیغات رپورتاژ آگهی استفاده می کنید و سعی می کنید تا به وسیله ی بازاریابی موفق شوید قطعا چنین روشی کمک می کند تا مشتریان زیادی از وجود شما مطلع شوند و نسبت به محصول و خدمت شما و همچنین برندتان آگاهی های لازم را بدست بیاورند. البته فراموش نکنید که استفاده مداوم و مکرر استراتژی PR موجب می شود تا بر روی فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات شما تاثیر مستقیمی وارد شود. از همه مهم تر شما با استفاده از رپورتاژ آگهی به دلیل بک لینک به وب سایت خود موجب می شوید تا در گوگل نیز به بهبود جایگاه سئوتان کمک کنید.
2)جذب سرنخ
به دست آوردن سرنخ های جدید و شناسایی آنها از جمله موارد دیگری می باشد که رپورتاژ آگهی در پروسه بازاریابی به شما کمک می کند. وقتی محصول یا خدمتی از طریق رپورتاژ تحت پوشش خبری واقع می شود به گونه ی موجب ایجاد اعتبار در ذهن مشتری خواهد شد و دیدگاه بهتری را نزد مشتری بدست خواهید آورد.
زمانی که شما خدمت، محصول یا برند خودتان را در یک پوشش خبری مثبت در رسانه ها ارائه بدهید در اصل موجب می شوید تا در مقایسه با رقبایی که نمیتوانند از رسانه استفاده کنند، اعتبار بهتر و اعتماد بیشتری را نزد مشتریان تان کسب کنید. همین مورد یعنی شما چندین قدم در رسیدن به موفقیت گام برداشته اید.
3)جذب سرمایه گذاران جدید
استفاده از PR یا رپورتاژ آگهی در مواقعی که یک کسب و کار جدید را راه اندازی کرده اید میتواند موجب شود تا نظر سرمایه گذاران جلب شود.
اگر در اجرای کمپین PR از استراتژی صحیحی استفاده شود میتواند منجر شود تا به نحوه ی تاثیرگذار برند شما تحت پوشش قرار بگیرد و برایتان جایگاهی را ایجاد کند تا بتوانید مذاکره های را با سرمایه گذاران داشته باشید. همچنین PR سبب میگردد تا کسب و کارتان بزرگتر و بهتر از آنچه که هست نمایش داده شود و به همین جهت حتی با دیگر کسب و کارها در جذب سرمایه یا همکار همراه شوید.
4)جذب نیروی کار خبره
به صورت کلی می توان اینگونه گفت که رپورتاژ آگهی کمک می کند تا شما سرمایه گذاران و مشتریان جدیدی را بدست بیاورید و همچنین کارمندانی را برای شرکت خود جذب نمایید که موجب بهره وری بیشتر و بهتری برای شما خواهند شد. زمانی که شما کسب و کارتان را در حوزه ی کاریتان با برند معتبر معرفی می کنید طبیعی است که افرادی اقدام به ارسال رزومه کاریشان برای شما کنند که میخواهند در یک شرکت موفق و معتبر استخدام شوند. به همین جهت رپورتاژ آگهی به شرکت کمک می کند تا همزمان رشد خارجی و داخلی را داشته باشد و تاثیر فوق العاده ی در بهره وری بیشتر شرکت نیز بدست بیاورید.
بیشتر بخوانید :
دیدگاه ها
در مورد این مقاله بحث کنید