خانه  »  آموزش ها   »   چگونه تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی بنویسیم ؟

چگونه تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی بنویسیم ؟

چگونه تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی بنویسیم ؟

نحوه نوشتن تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی : همه ی ما می دانیم که جذابیت تیتر در هر پست و محتوایی بسیار مهم است چون اگر تیتر جذابیت خود را داشته باشد قطعا میتواند کاربران زیادی را به سمت خود بکشاند. البته منظور ما این نیست که همه ی تلاشمان را بر روی تیتر انجام بدهیم و اصلا به متن اصلی توجه نکنیم. به زبانی ساده تر تیتر و متن یکدیگر را کامل می کنند و نوعی مکمل هم به شمار می روند.

نوشتن تیتر جذاب رپورتاژ آگهی

همه ی افرادی که محتوای تولید می کنند به خوبی می دانند که اگر نتوانند برای متون خود تیتر جذابی را انتخاب کنند ، موفق به فروش متون خود نیز نمی شوند. در رپورتاژ آگهی نیز تیتر جذاب بسیار مهم است و اگر قرار است که رپورتاژی را خریداری کنید پس از هر اقدامی به تیتر دقت کنید.

تیترهای جذاب چه ویژگی های دارد؟

تیترهای جذاب مثل ویترین های می مانند که در خیابان ها آنها را مشاهده می کنید. شاید بارها این اتفاق نیز برای شما رخ داده باشد که از خیابانی در حال عبور هستید و با ویترین های فوق العاده شیک و زیبا روبرو می شوید و حتی با وجود اینکه نیازی به محصولات داخل ویترین ندارید ولی برای یک بار هم که شده تصمیم می گیرید از فروشگاه دیدن کنید. تیترهای جذاب برای متون نیز به همین شیوه هستند. گاهی کاربر به محض دیدن آن ها ترغیب می شود که برای چند دقیقه ی وقت بگذارد و متن را مطالعه نماید.
1)سوال کنید
جلب توجه کاربران نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل داشته است. یکی از بهترین روش ها در نوشتن تیتر این است که از کاربران پرسش کنید و به نوعی آن ها را درگیر کنید و به این شیوه کاربر برای رسیدن به پاسخ ترجیح میدهد که متن را بخواند.
2) به مشکلات مردم توجه کنید
شاید کم تر این مورد را شنیده باشید ولی مردم بیشتر دوست دارند در مورد روش های بشنوند که به حل مشکلات آن ها کمک می کند. مثلا اگر قرار است رپورتاژ آگهی در مورد سلامت پوست باشد سعی کنید به یکی از مشکلات حاد پوستی اشاره کنید.
3)گاهی کمی شوخ طبعی لازم است
همیشه که نیاز نیست شما جدی باشید گاهی برای بهتر شدن نیاز به چاشنی شوخ طبعی دارید. البته بیشتر تبلیغ کننده ها در زمان تبلیغ به رقبای خودشان توجه بیشتری می کنند که این موضوع از نظر مشتریان زیاد مهم نیست. می توانید رپورتاژ خودتان را نسبت به دیگران کمی متفاوت تر کنید اینگونه بیشتر دیده می شوید.
4)از عدد و رقم استفاده کنید
اگر قرار است شما در متن خود به چندین روش موثر اشاره کنید برای اینکه تیتر جذابیت بیشتری داشته باشد به رقم روشها اشاره کنید. چون تجربه نشان میدهد که واکنش بهتری از این شرایط بدست می آید.
5)از زبان ساده استفاده کنید
همانطور که اشاره کرده ایم همیشه نباید سفت و سخت صحبت کرد. چون ممکن است مخاطبان شما افرادی باشند که سطح تحصیل بالایی ندارند پس زبان ساده نیز میتواند موثر باشد. اگر قرار است در حوزه ی کاری صحبت کنید که کلمات تخصصی زیادی دارد برای رپورتاژ حداقل باید این کلمات را کنار بگذارید. استفاده از چنین اصطلاحاتی مخاطبان شما را گیج کرده تا جایی که آن ها بعد از دیدن تیتر هیچ تمایلی به خواندن مابقی مطلب نیز ندارند. پس شما در رپورتاژ آگهی با این شرایط شکست خواهید خورد.
6) به تعداد کاراکترها توجه کنید
تا جایی که ممکن است از حداکثر میزان کاراکترها استفاده کنید. البته کاراکترهای بی هدف هیچ کمکی به شما نخواهند کرد. بلکه کنارهم قرار گرفتن کاراکترهای هدفمند به کلیک بیشتر کمک می کند.
7) از وعده های دروغ پرهیز کنید
اگر قرار باشد شما از وعده های دروغین و اشتباه استفاده کنید مخاطب به محض حس کردن چنین موضوعی از مطلب فاصله گرفته و آن را مطالعه نخواهد کرد. صادقانه بودن به شما کمک می کند تا مشتریان و مخاطبان بیشتری داشته باشید.
موارد مهم در نوشتن تیترهای جذاب
علاوه بر آنچه که برای شما ذکر کرده ایم موارد مهم دیگری نیز وجود دارد که حتما باید در نوشتن تیتر به آنها دقت کنید.
– صادق باشید و تیترهای صادقانه بنویسید
– از روندهای اجتماعی درس بگیرید
– حتما در خصوص نشانه گذاری ها و غلط املایی حساسیت زیادی داشته باشید
– تمرکزتان را بر روی مزایا بگذارید
– اگر قرار است پیشنهاد منحصر به فرد فروشی داشته باشید بر روی آن تمرکز کنید
– از حس کنجکاوی بهره بگیرید
– تعهد بدهید و اگر لازم است تضمین را نیز بکار بگیرید
– نظرها و گفته های دیگران را نیز به خاطر بسپارید
اگر بتوانید نکات گفته شده را در نوشتن تیتر جذاب در ذهن داشته باشید قطعا موفق می شوید بهترین تیتر را بنویسید…

دیدگاه ها

در مورد این مقاله بحث کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *