خانه  »  آموزش ها   »   جدیدترین روش های سئو خارجی Off Page در سال 2022 و بررسی نقش رپورتاژ آگهی

جدیدترین روش های سئو خارجی Off Page در سال 2022 و بررسی نقش رپورتاژ آگهی

جدیدترین روش های سئو خارجی Off Page در سال 2022 و بررسی نقش رپورتاژ آگهی

سئوی یا بهینه سازی موتور جستجو با سئوی داخلی  یا  on page شروع می شود. اگر از سئو Off Page یا سئو on page برای سایت خود استفاده نمی کنید، فرصت های زیادی را برای برند خود از دست داده اید.در این پست، شما را با روش های سئوی Off Page  در سال 2022 آشنا خواهیم کرد.

سئو خارجی یا off page SEO چیست؟

سئوی Off Page (همچنین به عنوان off site SEO نیز شناخته می شود) اصطلاحی است که سئو کاران برای توصیف اقداماتی که می توانید خارج از وب سایت خود انجام دهید و منجر به رتبه بندی بهتر SERP می شود، استفاده می کنند. هدف از سئوی آف پیج این است که سایت های دیگر را به سایت شما لینک دهند، برند شما را ذکر کنند و به سایت شما ارجاع دهند.

فواید سئو Off Page

این امر به بهبود قابلیت اطمینان، ارتباط و اعتبار سایت شما کمک می کند، در نتیجه زمانی که افراد کلمه کلیدی مرتبط با برند شما را جستجو می کنند، سایت شما را در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می شود. چه کسب و کاری نمی‌خواهد در لینک های اول نتایج  گوگل ظاهر شود ؟

اما رسیدن به آن یک فرآیند بلند مدت و استراتژیک است که شامل سئوی داخلی سایت و سئوی خارج از سایت است. علاوه بر این، این یک فرآیند مداوم است. یعنی حتی زمانی که به آن پنج نتیجه برتر در Google رسیدید، دست از کار نکشید و فکر کنید همیشه این جایگاه را حفظ می کنید.

چگونه به سئو آف پیج تسلط پیدا کنیم؟

در این مقاله، بهترین راه ها برای تسلط بر سئوی off page  در سال 2022 را بررسی خواهیم کرد.

سئوی خارجی یا آف پیج سئو

به پروفایل بک لینک خود نگاهی بیندازید

پروفایل بک لینک چیست؟ پروفایل بک لینک ها حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد رتبه‌بندی وب‌سایت شما و اعتبار آن هستند و شما کمک می‌کند اعتبار وب‌سایت خود را همانطور که توسط موتورهای جستجو مشاهده می‌شود، درک کنید.

این پروفایل بک لینک حاوی تمام سایت هایی است که به سایت شما لینک می دهند. همانطور که می خواهید افراد معتبر برند شما را تایید کنند، همین قانون در مورد بک لینک های شما نیز صدق می کند. پروفایل بک لینک معمولا برای اندازه‌گیری تعداد و کیفیت بک‌ لینک‌ های یک وب‌سایت استفاده می‌شود.

یک بک لینک پر از سایت های اسپم سبب می شود الگوریتم‌های موتورهای جستجو احتمالاً آن سایت‌ها را قابل اعتماد ندانند، که می‌تواند سطح SERP شما را کاهش دهد. اما اگر بک لینک های کافی و قابل اعتماد از سایت های قانونی دارید، در وضعیت خوبی هستید.

برای سنجش جایگاه برند شما، ابزارهایی طراحی شده اند که اطلاعات پروفایل بک لینک شما را کشف کنند. برای مثال:

Google Search Console

Ahrefs Backlink Checker

Screaming Frog

شما نه تنها باید بررسی کنید که کدام سایت ها در این لیست گنجانده شده اند، بلکه باید چندین برابر لینک سایت خود و صفحاتی که بیشترین کلیک را دارند نگاه کنید.

پروفایل بک لینک رقیب خود را بررسی کنید

بازاریابان محتوا می‌دانند که بررسی بک لینک های خود کافی نیست. شما باید به اطلاعات پروفایل بک لینک رقبای خود نیز نگاه کنید.

درک اینکه رقبا از چه سایت هایی بک لینک دارند به شما کمک می کند که چگونه سئو آف پیج سایت خود را رو به جلو بهبود بخشید.

بک لینک های خود را سایت های متنوع بگیرید

به همان اندازه که خود بک لینک ها مهم هستند، نباید همه آنها از یک نوع از سایت باشند.

اگر تنها بک لینک که به دست می آورید بک لینک از وبلاگ ها یا نشریات صنعتی است  که هر دو به خودی خود مطمئناً خوب هستند وقت آن رسیده است که تنوع ایجاد کنید. شما در یک زمینه به موفقیت دست یافته اید، و می توانید شروع به حرکت به سمت دیگر کنید!

محصول خود را به سایت هایی که کار بررسی می کنند برای بررسی ارسال کنید.

اگر مهمان یک پادکست هستید، از میزبان بپرسید که آیا میزبان یک بک لینک به سایت شما می دهد.

پست مهمان

پست مهمان برای وبلاگ های محبوب بنویسید و برای هر پست یک بک لینک درخواست کنید. در این روش یک مطلب را بطور اختصاصی برای یک سایت پربازدید آماده می کنید که مطلب را در آن سایت قرار دهید و در ازای آن در متن نوشته برای خود بک لینک قرار میدهید.

لینک های داخلی خود را به روز کنید

لینک های داخلی فقط برای مدت زمان نگه داشتن افراد در سایت شما نیستند (اگرچه برای این مورد نیزهست). آنها به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کنند تا نحوه عملکرد وب سایت شما را درک کنند. آنها همچنین به صفحه اعتبار می دهند و به بهبود SEO سایت شما کمک می کنند.

برای اینکه خودتان را برای سئوی off page عالی آماده کنید، باید از سئو داخلی سایت شروع کنید، و این به معنای لینک دادن از محتوای درونی سایتتان به صفحه دیگری از سایتتان است.

به عنوان مثال، آیا وبلاگ برند شما دارای یک مجموعه سه قسمتی در مورد یک موضوع خاص است؟ سپس مطمئن شوید که هر پست بعدی به پست اصلی و پست دوم و شاید به موضوع مشابه دیگری لینک دارد. بازاریابان محتوا به طور کلی  حداقل سه لینک داخلی در هر صفحه را پیشنهاد می کنند.

سایت خود را مرتب کنید

آیا صفحات فرود شکسته شده است؟ آیا کاربران مدام خطاهای 404 دریافت می کنند؟ آیا سایت نامرتب و شلوغی دارید؟ همه رو مرتب کن قبل از اینکه بتوانید اعتبار سئوی آف پیج از صفحه کسب کنید، کاربران به یک سایت با رابط کاربری آسان برای پیمایش نیاز دارند.

محتوای شگفت انگیز ایجاد کنید

اگر می ‌خواهید از برندهای معتبر دیگر، یا سایت‌ها مشهور به سایت خود لینک دریافت کنید، باید محتوایی را تولید کنید که آنها می ‌خواهند به اشتراک بگذارند. محتوای تاثیرگذار چگونه است؟ به این فکر کنید، چرا مردم دستور العمل های آشپزی را به اشتراک می گذارند؟ از آنجایی که آنها طعم بسیار خوبی دارند، می خواهند شخص دیگری از آنها لذت ببرد.

در مورد محتوا هم همینطور. محتوای خوب به قدری جذاب، سرگرم کننده یا آموزنده است که فرد احساس می کند مجبور است آن را به دیگران منتقل کند و طعم آن را به دیگران بدهد.

اما محتوای خوب فقط به نوشتار محدود نمی شود. این می تواند ویدیو، تصویر یا حتی موسیقی باشد. هر چیزی که برای برند شما معتبر است، محتوایی است که باید روی آن سرمایه گذاری کنید.

با اینفلوئنسرها تماس بگیرید

دلیلی وجود دارد که بازاریابان برندها را تشویق به همکاری با اینفلوئنسرها (شخصی که در یک حوزه تخصصی خاص بسیار مشهور است و به شکل فعال در آن حوزه فعالیت دارد،)می کنند. بک لینک های این افراد قدرتمند می تواند تاثیر زیادی بر سئوی off page سایت داشته باشد. با این افراد تماس مستقیم می گیرید که قبلاً از محصول برند شما استفاده کردند، و از آنها بخواهید که به شما لینک بزنند.

از کارشناسان ماهر کمک بگیرید

نویسندگان خبره یک راه عالی برای افزایش سئوی آف پیج سایت هستند و فقط نیاز دارند که یک کارمند که می تواند مدیر عامل یا رئیس سایت باشد برای وبلاگ مهمان در سایت دیگری داوطلب شود. تقریباً همیشه، این ترتیبات منجربه بک لینک هایی با پیوند وبلاگ میزبان به سایت برند می شود.

اینها یک راه عالی برای ایجاد اعتبار هم با مخاطبان وبلاگ و هم در الگوریتم های موتورهای جستجو هستند.

در رسانه های اجتماعی صحبت کنید

اگر شما یک حساب تجاری توییتر، لینکدین، فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک دارید. عالی است. این مرحله یک است مرحله دوم استفاده از این پلتفرم ها برای تعامل با مخاطبان برای ایجاد برند و سئوی off page است.

با تعامل با مخاطبان خود (یا تعیین یک کارمند برای انجام این کار)، می توانید بک لینک های خود را افزایش دهید.

ستون نویس شوید

ستون نویسی یا به انگلیسی Columnist نوشته هایی هستند که در ستون یا بخشی از وبلاگ ها توسطشخصی نوشته می شود که می ‌بینید بسیاری از مدیران اجرایی و صاحبان کسب ‌وکار در حال ستون نویسی هستند، و این کاملاً به این دلیل نیست که احساس می‌کنند نیاز به شنیده شدن دارند. نوشتن یک ستون برای یک مقاله محلی، منطقه ای یا ملی اغلب شامل یک نسخه آنلاین است که تقریباً همیشه شامل یک بیوگرافی کوتاه از نویسنده با یک بک لینک به کسب و کار آنها می شود.

این یک فرصت عالی نه تنها برای دریافت بک لینک به یک مقاله معتبر است، بلکه فرصتی برای به اشتراک گذاشتن محتوا برای مخاطبان گسترده تری است که ممکن است نام تجاری یا کسب و کار شما را نشناسند و ممکن است منجر به ایجاد بک لینک در این فرآیند شود.

تصاویر خود را به سایت ها ارسال کنید

چرا همه در جستجوی تصاویر با کیفیت سیار بالا هستند؟ زیرا این یک راه عالی برای افزایش بک لینک است. تصاویر خود را با URL مناسب و برچسب عنوان بهینه کنید، سپس آنها را به سایت هایی مانند Pinterest، flickr.com یا imgur.com ارسال کنید تا دیگران آن را ببینند و لایک کنند.

مشارکت های محتوایی را تست کنید

آیا می خواهید تبلیغ محتوای خود را دو برابر کنید؟ برای به اشتراک گذاشتن محتوا با یک نفر در حوزه خودتان همکاری کنید. وقتی هر یک از شما چیزی را منتشر می کند، آن را در هر دو سایت به اشتراک بگذارید و دو برابر مخاطب و طبیعتاً فرصت های بک لینک را دو برابر خواهید کرد.

این فرصت دوجانبه سودمند باید عاقلانه ایجاد شود. این بدان معناست که اطمینان حاصل کنید که هر دوی شما اهداف مشابهی برای کمپین خود دارید و موافقت می کنید که یکدیگر را دنبال کنید و از هم حمایت کنید تا هر دو موفق شوید.

خلاصه سئو آف پیج

آیا همه این راه حل ها شگفت انگیز اما خسته کننده به نظر می رسد؟ بهتر است کسی این کار را برای شما انجام دهد؟ می توانید به سایت هایی که  نویسندگان محتوا، استراتژیست ها و توسعه دهندگان را در تیم خود دارند، این کار را بسپارید.


سایر روش ها :

رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو off page

سئو off-page یعنی در حقیقت فعالیت هایی که یک سئو کار در خارج از وب سایت انجام می دهد یکی از روش های بسیار ضروری برای سئو آف پیج استفاده از لینک بیلدینگ یا همان بک لینک در سئو سایت است . یکی از بهترین روش ها برای گرفتن بک لینک از سایت های دیگر رپورتاژ آگهی می باشد . در رپورتاژ آگهی شما می توانید از وب سایت های دارای اعتبار بالا بک لینک بگیرید و این بک لینک باعث افزایش رتبه وب سایت شما در گوگل خواهد شد.

رپورتاژ آگهی برای off page

سئو به عنوان یک استراتژی جدید در بازاریابی آنلاین فرصت خوبی را جهت همه کسب و کارها ایجاد نموده تا با رقبای خود در جستجوگرهایی مانند گوگل رقابت نموده و برای بالاتر قرار گرفتن در نتایج جستجوی گوگل با هم به رقابت بپردازند.

در این مقاله درخصوص آنچه می توانید برای سئو سایت تان انجام بدهید صحبت می­کنیم که این کارها سئو off page با رپورتاژ آگهی نامیده می­شوند. البته شما قبل از انجام سئو off page باید همه کارهای لازم برای سئو on-page را به انجام برسانید.

فعالیت در شبکه­ های اجتماعی برای سئو off-page در کنار رپورتاژ آگهی

از جمله کارهای اساسی در سئو off page با رپورتاژ آگهی داشتن فعالیت در شبکه های اجتماعی می­باشد. برای سایت کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی صفحه­ای باز کنید و فعالیت اقتصادی نمایید.

علاقمندان تان را زیاد کنید و با محتوای ارسالی در شبکه اجتماعی، اعضا خود را به چالش کشیده و به کامنت گذاری سوق دهید.

وبلاگ نویسی برای سئو off-page

راه اندازی وبلاگ از جمله امور بسیار اثر گذار در سئو off page است. مطالب موجود در سایت­تان را در وبلاگ خود هم منتشر نمایید. چون موتورهای جستجو بلاگها را به عنوان صفحات غیر تجاری تشخیص می-دهند، لذا به آنها اهمیت زیادی می دهند.

فعالیت در فروم ها برای سئو off-page

فروم ها پاتوق افراد علاقمند به یک حوزه یا موضوع می­باشد. فروم ها تخصصی و در حال ارایه اطلاعات در یک زمینه خاص ایجاد شده­اند. مثل فروم طراحی سایت، فروم بازاریابی آنلاین و غیره. می توانید در این فروم­هاضمن بحث درباره موضوع فروم، نسبت به ایجاد بک لینک به سایتتان هم اقدام کنید.

ارسال مقاله برای سئو off-page

می­توانید مقالات­تان را با درج آدرس سایت­تان د انتهای آنها به دیگر سایتها ارسال کنید.

رپورتاژ خبری برای سئو off-page

انتشار مطبلی در سایت خبری هم می­تواند مفید باشد. نظر به ارزشی که سایت­های خبری نزد گوگل دارند، فعالیت در این سایت ها برای سئو سایت شما مطلوب است.

تبادل لینک برای سئو off-page

باید بتوانید برای سایت­تان یک استراتژی لینک دهی مناسب تهیه کنید. داشتن این استراتژی به سئو سایت­تان کمک زیادی خواهد کرد. تبادل لینک می­تواند بخشی از این استراتژی به حساب آید. مبحث لینک هم مهم است و هم حساس. افراط و تفریط در آن به شما لطمه وارد می­کند.

لینک طعمه برای سئو off-page

در صورت استفاده از مطالب منتشر شده در سایت دیگران در سایت خودتان، حتما لینک آن وب سایت را به عنوان منبع قرار دهید. دیگران هم بعدا همین کار را برای سایت شما انجام خواهند داد و در سئو سایت تان تاثیر خوب و قابل توجهی خواهد داشت.

لینک متقابل برای سئو off-page

هرجا که احساس می­کنید نیاز است، به صفحات داخلی سایت تان لینک دهید (لینک داخلی) که محبوبیت لینک­های داخلی­تان را افزایش خواهد داد. مثال خیلی معروف آن، سایت ویکی پدیاست. این مساله برای سئو off-page شما اساسی است.

ارسال رخداد برای سئو off-page

ارسال رخداد یک تکنیک جهت بازدید موقتی برای سایت می­باشد. این کار باعث بالا رفتن آمار بازدید در بعضی روزها میشود که از نظر گوگل پنهان نمی ماند و برای سئو سایت مفید است.

تبلیغات ویدیویی برای سئو off-pag

انجام دادن تبلیغات ویدیویی برای سئو off-page و سئو سایت شما مفید و موثر است. در یوتیوب و آپارات می­توانید ویدیوهای خود را منتشر نمایید و در سایت خودتان هم قرار دهید. گوگل این ویدیوها را به عنوان محتوا شناسایی می­کند و سئو سایت تان تقویت می­شود.

Pdf برای سئو off-page

بعضی از مطالبتان را به شکل pdf در سایت بگذارید. و درون محتوای فایل، لینک وب سایتتان را قرار دهید تا کاربران به شما دسترسی داشته باشند. این کار هم از عوامل اثرگذار در سئو سایت و ارتقای رتبه­تان در  گوگل است.

گفتگوی آنلاین برای سئو off-page

اگر امکان گفتگوی آنلاین را در سایت خود  فراهم کنید باعث افزایش مدت زمان حضور کاربران در سایت تان خواهد شد. bounce rate (عامل اساسی در بهبود نمره سئو سایت در گوگل) سایت را ارتقا میدهد و هم اعتماد کاربران را بعلت پاسخگویی­تان، به کار شما بیشتر خواهد کرد.

پست گذاری برای سئو off-page

گذاشتن پستهای منظم سبب میشود سایت تان دایما بروزرسانی شده و کراول های گوگل آنها را دیده و ثبت بنمایند.

شبکه­ های خرید اجتماعی برای سئو off-page

چنانچه سایت فروشگاهی دارید، محصولاتتان را در بخش جستجوی محصولات گوگل یا در فروشگاه آنلاین یاهو یا Kaboodle، Style Feeder، Wists، Five Limes ، Buzz Shout ، Ohmybuzz و …هم بفرستید.

موارد فوق، کارهای خیلی موثری در پروسه طراحی سایتتان است. تلاش کنید این کارها را منظم انجام دهید.

مهم ترین نکته در انجام سئو سایت، رفتار منظم خواهد بود. گوگل فعالیت سایتها را بررسی می­کند.

اگر به دنبال خرید رپورتاژ آگهی هستید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

پیشنهاد میکنم مقالات زیر رو هم مطالعه فرمایید :

سئو با رپورتاژ‌ آگهی مهمترین فاکتور بازاریابی اینترنتی

بک لینک در رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو سایت

گرفتن بک لینک برای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی با لینک فالو

تاثیر رپرتاژ آگهی در سئو سایت

دیدگاه ها

در مورد این مقاله بحث کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *