سئو امروزه یکی از ابزار های بسیار کلیدی برای کسب مشتری از دنیای اینترنت است. در این میان رپورتاژ آگهی هم تاثیر بسیار بالایی در سئو سایت دارد. در ادامه این مقاله به بررسی اصول اولیه سئو خواهیم پرداخت و تاثیر پورتاژ آگهی در سئو سایت را بررسی خواهیم کرد.
مقدمه ای از سئو سایت
امروزه شرایط به گونه ی شده است که شما کمتر کسی را خواهید دید که از موتورهای جستجوگر مخصوصا گوگل استفاده نکند یا اینکه آن را به خوبی نشناسد بلکه تا نام موتور جستجو را به گوش می شوند سریعا به یاد لوگوی رنگی گوگل می افتد. روش های وجود دارد که می توان به واسطه این موتورهای جستجوگر به کسب سود رسید که سئو به عنوان یکی از این روشها به شمار می رود.
اول از هر چیزی باید تعریفی ساده از سئو (سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است) را در ذهن داشته باشید تا بتوانید در مورد اصول آن نیز اطلاعاتی را کسب کنید. سئو یکی از راهکارهای می باشد که نسبتا ساده و کم هزینه است اما بسیار کاربردی می باشد و می تواند نقش موثری در رساندن شما به سود داشته باشد. سئو به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد و بهینه سازی را می توان جزئی از سئو دانست.
به عبارتی ساده تر سئو را می توان به عنوان کلیه اقدامات و راهکارهای دانست که در بیرون و درون سایت سبب می شود که به واسطه موتورهای جستجوگر کاربران به وب سایت مورد نظر جذب گردد.
سئو می تواند به واسطه موتورهای جستجو به شما کمک کند تا کاربر به منظور بالا بردن میزان بازدیدها ، فروش و…. حفظ گردد. جالب است بدانید که بسیاری از افرادی که صاحب کسب و کار هستند به تعداد میزان ورودی کاربران از موتورهای جستجو دقت فراوانی می کنند چون امار بازدیدها از این روش بسیار زیاد می باشد.
می توان گفت این روش نسبت به دیگر روشها موثرتر می باشد چون کاربر خود اقدام به جستجوی محصول و خدمات و…می نماید و اینکار را به صورت خودخواسته انجام میدهد. برخلاف صفحه های تبلیغاتی که گاهی کاربر را واقعا کلافه می کنند و به دنبال هر راهی هستند تا دیگر این تبلیغات ها و یا اعلانها برایشان نشان داده نشود.
نکته) بهتر است به جای اینکه هزینه ی خود را صرف تبلیغات بیهوده کنید که معمولا برخی از این روشهای تبلیغاتی هیچ سودی برای صاحب کسب و کار نداشته اند و بازدهی آن ها نیز پایین می باشد ، روی سئو و اجرای آن به صورت اصولی(کلاه سفید) تمرکز نمایید تا بتوانید به نتیجه برسید.
با توجه به اینکه ابزارهای اجباری مثل بنری و …. در زمان جستجو کردن یک موضوع به واسطه موتورهای جستجوگر وجود نداشته اند یا میزان دخالت کم تری را دارند می توان گفت که سبب ایجاد چند مزیت اساسی برای آن ها شده است:
کاربر به دلیل اینکه بدون اجبار با انتخاب اگاهانه ی بوده است، احساس رضایت می کند
صاحبان وب سایتها به کاربران تصفیه شده دسترسی خواهند داشت
به سایتی که مراجعه می کنند اعتماد بیشتری خواهند داشت
بالا رفتن میزان اعتبار و برندینگ سایت
به نسبت تبلیغات برای کسب و کارها هزینه ی کمتری نیاز است
با توجه به کسب رتبه مناسب در موتورهای جستجو می تواند به نوعی اثبات توانایی به کاربر تلقی شود.
البته با توجه به سئو مزیت های فراوانی داشته است و نسبت به روشهای دیگر بسیار کاربردی تر می باشد ولی برای آن هیچ تضمینی وجود ندارد و با توجه به الگوریتم های موجود ، کارکرد موتورهای جستجوگر تعیین و مشخص می شود و اصلا نباید انتظارهای غیرمعقولانه ی از آن داشته باشیم. سئو دارای فاکتورهای زیادی است که در اجرای آن برخی از این فاکتورها تاثیرگذار هستند ولی برخی دیگر نمی توانند تاثیرپذیری خوبی داشته باشند این فاکتورهای می تواند شامل مواردی چون تولید محتوای موثر، پسوند دامنه سایت، لینک بیلدینگ و… باشد.
اصول سئو
اصول سئو دارای پیچیدگی زیادی می باشد و نمی توان آن ها را در یک یا دو جمله خلاصه کرد. البته این روزها روشهای سئو غیراصولی نیز زیادتر شده و همچنین بین سایت ها رقابتها نیز افزایش پیدا کرده است و در نهایت منجر به ایجاد این پیچیدگی ها و افزایش آنها شده اند.
اگر از صاحبان کسب و کارها هستید و برای خودتان وب سایتی دارید بهتر است هر گونه اقدامی را در این رابطه با متخصصان انجام بدهید متاسفانه بارها دیده ایم که این افراد به دلیل داشتن اطلاعاتی در مورد سئو اقداماتی را انجام میدهند که سبب خراب کاری در سایت می شود و در نهایت نتیجه ی را که مشاهده می کنند علاوه بر اینکه هیچ پیشرفتی را در سایت ندارد بلکه سبب شکست پروژه و اتلاف زمان خواهد شد همچنین هزینه ی را که صرف کرده اند کاملا بیهوده و بی نتیجه خواهد بود.
البته اگر سایت به واسطه موتورهای جستجوگر جریمه شود دیگر برای جبران به زمان نسبتا زیاد نیاز خواهد بود. پس قبل از اینکه بخواهید اقداماتی را خودتان بکار بگیرید بهتر است به سراغ متخصصان در این رابطه بروید تا هیچ مشکلی برایتان به وجود نیاید و شما به آسانی بتوانید به آنچه که می خواهید برسید.
هیچ وقت انتظار نداشته باشید که در زمان چندروزه به نتیجه ی کاملا ایده آل برسید اگر یک کار اصولی در سئو انجام شود نیاز است که ماه ها به صورت مداوم کار شود و همچنین پشتیبانی های لازم انجام گردد و مراقبتها و نگهداری های لازم برای آن لحاظ شود.
زمانی که یک کار اصولی و خوب را بخواهید انجام بدهید باید از تخصص کافی استفاده نمایید و همچنین به زمان نیاز دارید پس نباید به دنبال کار عجله ی باشید چون علاوه بر اینکه شما را به نتیجه ی نمی رساند بلکه منجر به ایجاد یک خراب کاری برای شما خواهد شد.
اگر شما قرار است سایتی را برای کاربر اماده کنید بهتر است از بهینه سازی بیشتر از حد خودداری نمایید و تنها سایت را برای کاربر طراحی و اماده نمایید.
نکته) هر روز سئو و مسائل مرتبط به آن پیچیده تر می شود و تخصصی تر می گردد و نیاز است برای اجرای آن به یک فرد متخصص مراجعه نمایید.
در پایان فراموش نکنید که تولید محتوا نیز بسیار مهم است و در واقع یکی از اصلی ترین و اصولی ترین فاکتورهای که همیشه مطرح است ، تولید محتوای می باشد که باکیفیت می باشد. برای اینکه به نتیجه برسید باید تمامی این موارد را در نظر داشته باشید.
تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت
اما رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد ؟ همانطور که می دانید ، یکی از موضوعات بسیار مهمی که در سئو سایت تاثیر بالایی دارد. گرفتن هایپر لینک فالو از وب سایت های معتبر است. این بدین معنی است که سایت های بزرگ شما را به عنوان منبع آن مقاله در سایت خود معرفی می نمایند. معرفی سایت شما به عنوان منبع باعث می شود موتور های جستجو اعتباری را به سایت شما قرار دهند. با افزایش اعتبار سایت شما سرعت ایندکس مطالب شما در نتایج گوگل افزایش می یابد.
افزایش سرعت ایندکس در نهایت به رشد کلمات کلیدی شما در موتور های جستجو خواهد شد.
دیدگاه ها
در مورد این مقاله بحث کنید