خانه  »  آموزش ها   »   نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی | آموزش رپورتاژ نویسی

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی | آموزش رپورتاژ نویسی

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

بهترین نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی چیست؟ در این مقاله سعی میکنیم بهترین راه برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی را برای شما عزیزان معرفی کنیم . پس با ما همراه باشید .

نکات کلیدی مهم در نگارش یک رپورتاژ آگهی

در تهیه یک رپورتاژ آگهی باید به این نکته توجه کرد که خبر تهیه شده نباید بصورت مستقیم به تبلیغات شما جهت گیری داشته باشد . بهترین رپورتاژ , رپورتاژی است که بصورت غیر مستقیم هدف تبلیغاتی شما را به مشتری یا بقول معرفو کاربر برساند . پس با نگارش یک رپورتاژ آگهی با متن تبلیغاتی غیر مستقیم یک گام به انتشار رپورتاژ موفق پیش رفته ایم .

در رپورتاژ نگارش شده سعی نمایید نکته های کلیدی و آموزشی و مفیدی را در اختیار کاربر از حیطه کاری خود قرار دهید . این موضوع باعث خواهد شد که مشتری یا کاربری که خبر شما را مطالعه می نماید خبر شما را به عنوان یک مطلب مفید بداند و این خود باعث خواهد شد شما در ذهن کاربر باقی بمانید .

تیترهای جذاب تبلیغاتی در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

دومین گام برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موفق , نوشتن یک تیتر جذاب است . تمامی روزنامه ها و خبرگزاری ها برای داشتن یک خبر جذاب از شورای تیتر استفاده می کنند . پس شما این نکته را در نظر داشته باشید که داشتن تیتر جذاب و زیبا باعث جذب کاربران زیادی برای مطالعه خبر شما خواهد شد .

سومین گام در نوشتن یک رپورتاژ آگهی موفق داشتن تبلیغی مخفی و بارز در خبر آگهی شماست . همیشه برای نوشتن یک رپورتاژ موفق این نکته را در نظر بگیرید که تبلیغ شما باید بصورت زیرکانه و مخفی در رپورتاژ مطرح شود . پس بصورت زیرکانه و مخفی از قرار دادن لینک یا نام مجموعه خود در رپورتاژ سعی کنید خود را به مشتری به عنوان منبع این خبر و مطلب مفید معرفی نمایید.

این نکته را هم در نظر بگیرید محتوای تبلیغی شاید زیاد دیده نشود ، اگر سعی کنید در نوشتن رپورتاژ سعی کنید یک نکته به کاربر آموزش دهید ، و یک ارزش افزوده در ذهن کاربر ایجاد کنید ، مطمئنا در بازخوردی که از انتشار رپورتاژ دریافت می کنید بیشتر خواهد بود ، حتی تهیه راهنمای خرید کالا یا خدمات می تواند نتیجه بهتری را در دید کاربر نسبت به محتوای شما داشته باشد و در پایان راهنمای خرید می توانید کاربر را به سمت سایت تان بکشانید ، هر اندازه متن تولیدی به گونه ای باشد که کاربر را راغب به کلیک بر روی محتوای شما بکند ، احتمال کسب نتیجه بیشتر خواهد بود.

تاریخچه رپورتاژ نگاری

اولین بار در سال ۱۹۴۵ اصطلاح رپورتاژ آگهی به ادبیات رسانه ی اضافه گردید. چون مخاطبان زیادی وجود دارند که به این نوع آگهی ها اعتماد می کنند پس بسیار موثر می باشد و به همین دلیل که در برخی از کشورهای پیشرفته قوانینی تعیین شده که برعلیه رپورتاژ آگهی می باشد.
امروزه ما هم در برخی از وب سایت ها در فضای اینترنت یک رپورتاژ آگهی را مشاهده می کنیم که در قالب یک پست عادی به سایت اضافه شده است به گونه ی که مثل یک مطلب عادی یا یک خبر می باشد ولی در اصل یک پست کاملا تبلیغاتی در خصوص یک کالا یا خدمت یا سایت است که به وب سایت تبلیغ کننده نیز چندین لینک داشته است. سایت ها و شرکتهای نیز وجود دارند که برای ثبت رپرتاژ آگهی از شرکت تبلیغ کننده مبالغی را دریافت می کنند.
در کشور ایران معنی رپورتاژ نگاری و رپورتاژ متفاوت می باشد و عموما اپلیکیشن یا وب سایتی در رپورتاژ آگهی سایتهای ایرانی معرفی می شود که عموما با بک لینک نیز همراه می شود.
برای اینکه تاثیررپورتاژ خود را بیشتر کنید بهتر است پیش از اینکه رپورتاژ را انتشار دهید در مورد مدت زمان و محدودیت آن از وب سایت انتشار دهنده آگاهی های لازم را بدست بیاورید و همچنین فراموش نکنید در هر وب سایتی هیچ ضرورتی برای انتشار بیشتر از یک آگهی وجود ندارد مگر اینکه شما چندین موضوع کلیدی اصلی داشته باشید.
اگر می خواهید چندین رپورتاژ آگهی را انتشار دهید بهتر است متن هر کدام را به صورت منحصر به فرد آماده کنید و در هر محتوا تنوع را فراموش نکنید و حتما در هر رپورتاژ آگهی از تصویرهای گیرا استفاده نمایید.

رپورتاژ نگاری چیست؟

رپورتاژ نگاری چیست؟ در این مقاله به رپورتاژ نگاری خواهیم پرداخت . رپورتاژ نگاری با چه روش ها و متدهایی انجام می گیرد ؟ یکی از روش های قدرتمندی که ما می توانیم برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن استفاده نماییم، رپورتاژ آگهی می باشد. رپرتاژ آگهی یک نوع آگهی است که ارائه آن در قالب گزارش صورت می گیرد. در واقع زمانی که مخاطب در حال مطالعه رپورتاژ است اینگونه تصور می کند که با یک گزارش کاملا بی طرف روبرو شده است ولی در اصل آنچه که مخاطب با آن روبرو شده یک نوع گزارش است که به صورت سازمان دهی شده تلاش می کنند تا در ذهن مشتریان یک محصول یا خدمت را تاثیرگذار و مفید نشان دهد.

در نوشتن رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

– در زمان انتخاب تیتر رپورتاژ آگهی حتما باید جذابیت و انتخاب خردمندانه را در نظر داشته باشید و هیچ وقت از تیترهای بی معنی و بدون خلاقیت استفاده نکنید.
– سعی کنید در زمان شروع از جملات خوب استفاده کنید و هیچ گاه از جمله های با کلمه های سخت و فشرده را بکار نگیرید که مخاطب اصلا متوجه معنی آن نشود.
– در زمان نگار بدنه ی رپورتاژ آگهی باید هوشمندانه عمل نمایید.
– می توانید یک داستان را برای رپورتاژ های خبری آماده کنید.رپورتاژخبری به عنوان تبلیغات محلی هستند که یک هدف اصلی را دنبال می کنند.
– سیاست های تبلیغی را به خوبی بشناسید و حتما مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی نمایید.
– رپورتاژهای می توانند به موفقیت کامل برسند که درد مخاطبان خود را به خوبی می شناسند و در این رابطه راهکارهای معجزه بخشی را به آن ها معرفی می کنند. قطعا مخاطب در چنین شرایطی از خواندن رپورتاژ لذت خواهد برد.
– رپورتاژ آگهی خواننده را به صورت نامحسوس به سوی یک هدف می کشاند.
– در صورتی که شما به صورت عاقلانه ی رپورتاژ آگهی را تنظیم کرده باشید در اصل او را تحت کنترل در آورده اید و به او کمک می کنید تا به این نتیجه معقول برسد.

به همین سادگی شما توانستید یک رپورتاژ آگهی یا خبر آگهی موفق را به انتشار برسانید . و با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا شوید.

برای خرید رپورتاژ آگهی اینجا کلیک کنید

دیدگاه ها

در مورد این مقاله بحث کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *