خانه  »  آموزش ها   »   اصول سئو سایت چیست و رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو دارد ؟

اصول سئو سایت چیست و رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو دارد ؟

اصول سئو سایت چیست و رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو دارد ؟

سئو سایت امروزه یکی از ابزار های بسیار کلیدی برای کسب مشتری از دنیای اینترنت است. در این میان رپورتاژ آگهی هم تاثیر بسیار بالایی در سئو سایت دارد. در ادامه این مقاله به بررسی اصول اولیه سئو خواهیم پرداخت و تاثیر پورتاژ آگهی در سئو سایت را بررسی خواهیم کرد.

مقدمه ای از سئو سایت

امروزه شرایط به گونه ی شده است که شما کمتر کسی را خواهید دید که از موتورهای جستجوگر مخصوصا گوگل استفاده نکند یا اینکه آن را به خوبی نشناسد بلکه تا نام موتور جستجو را به گوش می شوند سریعا به یاد لوگوی رنگی گوگل می افتد. روش های وجود دارد که می توان به واسطه این موتورهای جستجوگر به کسب سود رسید که سئو به عنوان یکی از این روشها به شمار می رود.

اول از هر چیزی باید تعریفی ساده از سئو (سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است) را در ذهن داشته باشید تا بتوانید در مورد اصول آن نیز اطلاعاتی را کسب کنید. سئو یکی از راهکارهای می باشد که نسبتا ساده و کم هزینه است اما بسیار کاربردی می باشد و می تواند نقش موثری در رساندن شما به سود داشته باشد. سئو به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد و بهینه سازی را می توان جزئی از سئو دانست.

به عبارتی ساده تر سئو را می توان به عنوان کلیه اقدامات و راهکارهای دانست که در بیرون و درون سایت سبب می شود که به واسطه موتورهای جستجوگر کاربران به وب سایت مورد نظر جذب گردد.

سئو می تواند به واسطه موتورهای جستجو به شما کمک کند تا کاربر به منظور بالا بردن میزان بازدیدها ، فروش و…. حفظ گردد. جالب است بدانید که بسیاری از افرادی که صاحب کسب و کار هستند به تعداد میزان ورودی کاربران از موتورهای جستجو دقت فراوانی می کنند چون امار بازدیدها از این روش بسیار زیاد می باشد.

می توان گفت این روش نسبت به دیگر روشها موثرتر می باشد چون کاربر خود اقدام به جستجوی محصول و خدمات و…می نماید و اینکار را به صورت خودخواسته انجام میدهد. برخلاف صفحه های تبلیغاتی که گاهی کاربر را واقعا کلافه می کنند و به دنبال هر راهی هستند تا دیگر این تبلیغات ها و یا اعلانها برایشان نشان داده نشود.

نکته) بهتر است به جای اینکه هزینه ی خود را صرف تبلیغات بیهوده کنید که معمولا برخی از این روشهای تبلیغاتی هیچ سودی برای صاحب کسب و کار نداشته اند و بازدهی آن ها نیز پایین می باشد ، روی سئو و اجرای آن به صورت اصولی(کلاه سفید) تمرکز نمایید تا بتوانید به نتیجه برسید.

سئو و رپورتاژ

با توجه به اینکه ابزارهای اجباری مثل بنری و …. در زمان جستجو کردن یک موضوع به واسطه موتورهای جستجوگر وجود نداشته اند یا میزان دخالت کم تری را دارند می توان گفت که سبب ایجاد چند مزیت اساسی برای آن ها شده است:

کاربر به دلیل اینکه بدون اجبار با انتخاب اگاهانه ی بوده است، احساس رضایت می کند
صاحبان وب سایتها به کاربران تصفیه شده دسترسی خواهند داشت
به سایتی که مراجعه می کنند اعتماد بیشتری خواهند داشت
بالا رفتن میزان اعتبار و برندینگ سایت
به نسبت تبلیغات برای کسب و کارها هزینه ی کمتری نیاز است
با توجه به کسب رتبه مناسب در موتورهای جستجو می تواند به نوعی اثبات توانایی به کاربر تلقی شود.
البته با توجه به سئو مزیت های فراوانی داشته است و نسبت به روشهای دیگر بسیار کاربردی تر می باشد ولی برای آن هیچ تضمینی وجود ندارد و با توجه به الگوریتم های موجود ، کارکرد موتورهای جستجوگر تعیین و مشخص می شود و اصلا نباید انتظارهای غیرمعقولانه ی از آن داشته باشیم. سئو دارای فاکتورهای زیادی است که در اجرای آن برخی از این فاکتورها تاثیرگذار هستند ولی برخی دیگر نمی توانند تاثیرپذیری خوبی داشته باشند این فاکتورهای می تواند شامل مواردی چون تولید محتوای موثر، پسوند دامنه سایت، لینک بیلدینگ و… باشد.

اصول سئو

اصول سئو دارای پیچیدگی زیادی می باشد و نمی توان آن ها را در یک یا دو جمله خلاصه کرد. البته این روزها روشهای سئو غیراصولی نیز زیادتر شده و همچنین بین سایت ها رقابتها نیز افزایش پیدا کرده است و در نهایت منجر به ایجاد این پیچیدگی ها و افزایش آنها شده اند.

اگر از صاحبان کسب و کارها هستید و برای خودتان وب سایتی دارید بهتر است هر گونه اقدامی را در این رابطه با متخصصان انجام بدهید متاسفانه بارها دیده ایم که این افراد به دلیل داشتن اطلاعاتی در مورد سئو اقداماتی را انجام میدهند که سبب خراب کاری در سایت می شود و در نهایت نتیجه ی را که مشاهده می کنند علاوه بر اینکه هیچ پیشرفتی را در سایت ندارد بلکه سبب شکست پروژه و اتلاف زمان خواهد شد همچنین هزینه ی را که صرف کرده اند کاملا بیهوده و بی نتیجه خواهد بود.

البته اگر سایت به واسطه موتورهای جستجوگر جریمه شود دیگر برای جبران به زمان نسبتا زیاد نیاز خواهد بود. پس قبل از اینکه بخواهید اقداماتی را خودتان بکار بگیرید بهتر است به سراغ متخصصان در این رابطه بروید تا هیچ مشکلی برایتان به وجود نیاید و شما به آسانی بتوانید به آنچه که می خواهید برسید.

هیچ وقت انتظار نداشته باشید که در زمان چندروزه به نتیجه ی کاملا ایده آل برسید اگر یک کار اصولی در سئو انجام شود نیاز است که ماه ها به صورت مداوم کار شود و همچنین پشتیبانی های لازم انجام گردد و مراقبتها و نگهداری های لازم برای آن لحاظ شود.

زمانی که یک کار اصولی و خوب را بخواهید انجام بدهید باید از تخصص کافی استفاده نمایید و همچنین به زمان نیاز دارید پس نباید به دنبال کار عجله ی باشید چون علاوه بر اینکه شما را به نتیجه ی نمی رساند بلکه منجر به ایجاد یک خراب کاری برای شما خواهد شد.

اگر شما قرار است سایتی را برای کاربر اماده کنید بهتر است از بهینه سازی بیشتر از حد خودداری نمایید و تنها سایت را برای کاربر طراحی و اماده نمایید.

نکته) هر روز سئو و مسائل مرتبط به آن پیچیده تر می شود و تخصصی تر می گردد و نیاز است برای اجرای آن به یک فرد متخصص مراجعه نمایید.

در پایان فراموش نکنید که تولید محتوا نیز بسیار مهم است و در واقع یکی از اصلی ترین و اصولی ترین فاکتورهای که همیشه مطرح است ، تولید محتوای می باشد که باکیفیت می باشد. برای اینکه به نتیجه برسید باید تمامی این موارد را در نظر داشته باشید.

تبلیغات رپورتاژ و سئو

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت

اما رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد ؟ همانطور که می دانید ، یکی از موضوعات بسیار مهمی که در سئو سایت تاثیر بالایی دارد. گرفتن هایپر لینک فالو از وب سایت های معتبر است. این بدین معنی است که سایت های بزرگ شما را به عنوان منبع آن مقاله در سایت خود معرفی می نمایند. معرفی سایت شما به عنوان منبع باعث می شود موتور های جستجو اعتباری را به سایت شما قرار دهند. با افزایش اعتبار سایت شما سرعت ایندکس مطالب شما در نتایج گوگل افزایش می یابد.

افزایش سرعت ایندکس در نهایت به رشد کلمات کلیدی شما در موتور های جستجو خواهد شد.

سئو سایت یعنی بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو شما به کمک سئو سایت می توانید در لیست نتایج گوگل و سایر موتور های جستجو دیده شوید. در این مقاله میخواهیم در مورد سئو سایت صحبت کنیم با ما همراه باشید. در واقع می توان در مورد سئو اینگونه گفت که یکی از روش های موثر و کاربردی در شناسایی کسب و کار شما به کاربران و مشتریان است و سبب می شود شما با مواردی چون افزایش میزان بازدید روبرو شوید. برای آشنایی با رپورتاژ آگهی حتما این مقاله را تا پایان بخوانید تا موضوع هایپر لینک ها در رپورتاژ آگهی را کامل بشناسید.

سئو سایت چیست ؟

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو به این معنی نیست که از روشهای غیراخلاقی برای دستکاری موتورهای جستجو استفاده شود یا راهکارهای فریب کارانه استفاده گردد. سئو به بهبود ارتباط وب سایت و رویت آنها در نتایج جستجوهای طبیعی کمک می کند که در نهایت موجب می شود به رتبه بندی بالا برسند.

یکی از فعالیت های که سئوکاران آن را انجام میدهند سئوسایت یا بهینه سازی سایت می باشد. اینکار نیاز به تخصص کافی و لازم داشته است و هر کسی نمی تواند اینکار را انجام بدهند برخلاف اینکه تبلیغات زیادی در رابطه با این موضوع انجام می شود ولی انجام آن توسط افراد غیرحرفه ی و غیرمتخصص می تواند منجر به خرابکاری در سایت شود که برای جبران آن نیاز به زمان و هزینه ی زیادی می باشد.

نکته) سئو را می توان مجموعه ی از روشها دانست که سبب می شوند استراتژیک وب سایتها تغییر پیدا کند. سئو بیانگر اصلی ترین و مهم ترین عوامل مرتبط با صفحه و همچنین افزایش میزان اهمیت آن در صفحه ی نتایج جستجو است.

همانطور که اشاره کرده ایم سئو جز کارهای تخصصی به شمار می رود و به آسانی پیاده سازی نمی شود چون جز فرآیندهای ساده نیست و نیاز دارد که دانش زیاد در این رابطه داشته باشید و همچنین باید با صبر و حوصله انجام گردد.

سئو

مهندسین سئو همواره باید اطلاعات خود را در این زمینه کاملا بروز رسانی نمایند چون موتورهای جستجو به صورت مداوم الگوریتم های رتبه بندی شان را تغییر می دهند به همین دلیل اصلا نمی توان آن ها را پیش بینی کرد. الگوریتم رتبه بندی گوگل دارای بیشتر از دویست معیار برای رتبه بندی است که مهندسین باید برای پیاده سازی موفق سئو، آنها را بکار بگیرند.

سئو سایت چندین مرحله دارد؟

سئو سایت و بهینه سازی کردن آن فرآیندی است که به صورت مستمر انجام می شود و همچنین نیاز به زمان داشته است. برای اینکه در نتایج گوگل بتوان جایگاه خوبی کسب کرد می توان از روش ها و تکنیک های متعددی استفاده نمود که هر کدام می توانند در فرآیند سئو تاثیر خوبی را داشته باشند. برای اینکه در سئو هر سایت به موفقیت برسید به سه رکن اصلی نیاز داشته اید که به عنوان مراحل سئو شناخته می شوند:

1)سئو تکنیکال : سئو تکنیکال را می توان شامل مواردی مختلفی دانست مثل رعایت اصول سئو در بخش طراحی ، بهینه سازی کردن سرعت سایت، نشانه گذاری استاندارد ، طراحی نسخه ریسپانسیو و….

قبل از اینکه بخواهیم فعالیتهای مرتبط با بازاریابی محتوا را انجام بدهیم نیاز است که یک بستر قدرتمند و سایتی استاندارد را در اختیار داشته باشیم.

هنگامی که از سئو بحث میشود معمولا بحث به سوی بکارگیری از لینکهای خارجی یا بهینه سازی محتوا میرود. در اصل می توان گفت که سئوتکنیال به عنوان یک پایه و اساس برای لینکهای خارجی و بهینه سازی محتوای سایت به شمار می رود و سایت شما با استفاده از سئو تکنیکال با سرعت بیشتری ایندکس می گردد و به خوبی در موتورهای جستجوگر مشاهده خواهد شد.

نکته)سئو یک موضوع کاملا پیچیده است و شاید برای شما کلافه کننده باشد که بخواهید به تمامی نکاتی که دارد توجه کنید و به آن ها عمل نمایید ولی اگر بتوانید این نکات را در نظر بگیرید قطعا وضعیت سئو سایتتان بهتر می شود و میزان بازدیدکنندگان شما نیز زیادتر خواهد شد.

2)بازاریابی محتوا : موارد زیر به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا به شمار می رود :

  • شناسایی کلمات کلیدی با ارزش
  • لینک سازی داخلی
  • تولید محتوای با ارزش
  • آنالیز کردن رقبا
  • تدوین استراتژی محتوایی
  • دسته بندی و برچسب گذاری

اگر شما محتوای نداشته باشید در واقع نمی توانید در سئو نیز موفق شوید و اینکار  تقریبا غیر ممکن خواهد بود. در سال های اخیر بازاریابی محتوا و استراتژی آن در فضای رسانه ها به صورت گسترده ی مورد استفاده قرار گرفته است . می توان در تعریفی ساده اینگونه گفت که بازاریابی محتوا یک نوع شیوه برای فروش به شمار می رود.

در صورتی که قبول داشته باشیم بازاریابی محتوا یک نوع روش برای فروش است پس می توان گفت که هر کسی که چیزی برای فروش داشته باشد پس می تواند به بازاریابی محتوا به عنوان یک ابزار نگاه کند.

بسیاری از مردم به محض اینکه نام تولید محتوا را می شناسند فکر می کنند فقط منظور محتوای دیجیتالی است ولی محتوای دیجیتالی نیز تنها به عنوان یک زیرمجموعه از تولید محتوا به شمار می رود. البته نباید فراموش کرد که برخی از شغلها به صورت مستقیم تولیدکننده محتوا به حساب می آیند و به بازاریابی محتوا فکر می نمایند و برخی دیگر نیز تولید محتوا را به منزله یک فرآیند جانبی در کارشان تعریف می نمایند.

3)لینک سازی هدفمند: تولید محتوای با ارزش و همچنین رعایت کردن استانداردهای سئو تکنیکال می تواند منجر به این شود که شما به صفحه اول نتیجه های گوگل برسید اما برای اینکه بتوانید با سایتهای قدیمی رقابت کنید و رتبه یک را کسب کنید برای سایت خود به لینک سازی خارجی نیاز داشته اید. اصطلاحا به موادی چون خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی، کامنت مارکتینگ، فعالیت های در شبکه های اجتماعی و…. SEO OFF PAGE می گویند.

نکته) یکی از نکته های بازر در زمینه سئو این است که موتورهای جستجو روز به روز پیشرفته تر و مجهزتر می گردند و نیاز است که روز به روز با این صنعت حرکت کنید و تا بتوانید به کسب رتبه بهتر و پیروزی در این رابطه برسید.

طی این سال های اخیر که فعالیت موتورهای جستجو نیز افزایش پیدا کرده ، متخصصان سئو نیز باید اقدام به انجام تحقیق های بیشتری نمایند. نتیجه های که متخصصان سئو بدست می آورند معمولا به شکل محرمانه ی می باشند.

دیدگاه ها

در مورد این مقاله بحث کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *