سئو چیست؟و قیمت سئو کلی سایت چقدر است؟

سئو از عبارت Seatch Engine Optimization گرفته شده است و به اختصار SEO گفته می شود که همان مفهوم بهینه سازی موتور جستجو را به همراه دارد. در واقع می توان در مورد سئو اینگونه گفت که یکی از روش های موثر و کاربردی در شناسایی کسب و کار شما به کاربران و مشتریان است و سبب می شود شما با مواردی چون افزایش میزان بازدید روبرو شوید. برای آشنایی با رپورتاژ آگهی حتما این مقاله را تا پایان بخوانید تا موضوع هایپر لینک ها در رپورتاژ آگهی را کامل بشناسید.

سئو سایت چیست ؟

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو به این معنی نیست که از روشهای غیراخلاقی برای دستکاری موتورهای جستجو استفاده شود یا راهکارهای فریب کارانه استفاده گردد. سئو به بهبود ارتباط وب سایت و رویت آنها در نتایج جستجوهای طبیعی کمک می کند که در نهایت موجب می شود به رتبه بندی بالا برسند.

یکی از فعالیت های که سئوکاران آن را انجام میدهند سئوسایت یا بهینه سازی سایت می باشد. اینکار نیاز به تخصص کافی و لازم داشته است و هر کسی نمی تواند اینکار را انجام بدهند برخلاف اینکه تبلیغات زیادی در رابطه با این موضوع انجام می شود ولی انجام آن توسط افراد غیرحرفه ی و غیرمتخصص می تواند منجر به خرابکاری در سایت شود که برای جبران آن نیاز به زمان و هزینه ی زیادی می باشد.

نکته) سئو را می توان مجموعه ی از روشها دانست که سبب می شوند استراتژیک وب سایتها تغییر پیدا کند. سئو بیانگر اصلی ترین و مهم ترین عوامل مرتبط با صفحه و همچنین افزایش میزان اهمیت آن در صفحه ی نتایج جستجو است.   

همانطور که اشاره کرده ایم سئو جز کارهای تخصصی به شمار می رود و به آسانی پیاده سازی نمی شود چون جز فرآیندهای ساده نیست و نیاز دارد که دانش زیاد در این رابطه داشته باشید و همچنین باید با صبر و حوصله انجام گردد.

سئو

مهندسین سئو همواره باید اطلاعات خود را در این زمینه کاملا بروز رسانی نمایند چون موتورهای جستجو به صورت مداوم الگوریتمهای رتبه بندی شان را تغییر می دهند به همین دلیل اصلا نمی توان آن ها را پیش بینی کرد. الگوریتم رتبه بندی گوگل دارای بیشتر از دویست معیار برای رتبه بندی است که مهندسین باید برای پیاده سازی موفق سئو، آنها را بکار بگیرند.

سئو سایت چندین مرحله دارد؟

سئو سایت و بهینه سازی کردن آن فرآیندی است که به صورت مستمر انجام می شود و همچنین نیاز به زمان داشته است. برای اینکه در نتایج گوگل بتوان جایگاه خوبی کسب کرد می توان از روش ها و تکنیک های متعددی استفاده نمود که هر کدام می توانند در فرآیند سئو تاثیر خوبی را داشته باشند. برای اینکه در سئو هر سایت به موفقیت برسید به سه رکن اصلی نیاز داشته اید که به عنوان مراحل سئو شناخته می شوند:

1)سئو تکنیکال : سئو تکنیکال را می توان شامل مواردی مختلفی دانست مثل رعایت اصول سئو در بخش طراحی ، بهینه سازی کردن سرعت سایت، نشانه گذاری استاندارد ، طراحی نسخه ریسپانسیو و....

قبل از اینکه بخواهیم فعالیتهای مرتبط با بازاریابی محتوا را انجام بدهیم نیاز است که یک بستر قدرتمند و سایتی استاندارد را در اختیار داشته باشیم.

هنگامی که از سئو بحث میشود معمولا بحث به سوی بکارگیری از لینکهای خارجی یا بهینه سازی محتوا میرود. در اصل می توان گفت که سئوتکنیال به عنوان یک پایه و اساس برای لینکهای خارجی و بهینه سازی محتوای سایت به شمار می رود و سایت شما با استفاده از سئو تکنیکال با سرعت بیشتری ایندکس می گردد و به خوبی در موتورهای جستجوگر مشاهده خواهد شد.

نکته)سئو یک موضوع کاملا پیچیده است و شاید برای شما کلافه کننده باشد که بخواهید به تمامی نکاتی که دارد توجه کنید و به آن ها عمل نمایید ولی اگر بتوانید این نکات را در نظر بگیرید قطعا وضعیت سئو سایتتان بهتر می شود و میزان بازدیدکنندگان شما نیز زیادتر خواهد شد.

2)بازاریابی محتوا : موارد زیر به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا به شمار می رود :

  • شناسایی کلمات کلیدی با ارزش
  • لینک سازی داخلی
  • تولید محتوای با ارزش
  • آنالیز کردن رقبا
  • تدوین استراتژی محتوایی
  • دسته بندی و برچسب گذاری

اگر شما محتوای نداشته باشید در واقع نمی توانید در سئو نیز موفق شوید و اینکار  تقریبا غیر ممکن خواهد بود. در سال های اخیر بازاریابی محتوا و استراتژی آن در فضای رسانه ها به صورت گسترده ی مورد استفاده قرار گرفته است . می توان در تعریفی ساده اینگونه گفت که بازاریابی محتوا یک نوع شیوه برای فروش به شمار می رود.

در صورتی که قبول داشته باشیم بازاریابی محتوا یک نوع روش برای فروش است پس می توان گفت که هر کسی که چیزی برای فروش داشته باشد پس می تواند به بازاریابی محتوا به عنوان یک ابزار نگاه کند.

بسیاری از مردم به محض اینکه نام تولید محتوا را می شناسند فکر می کنند فقط منظور محتوای دیجیتالی است ولی محتوای دیجیتالی نیز تنها به عنوان یک زیرمجموعه از تولید محتوا به شمار می رود. البته نباید فراموش کرد که برخی از شغلها به صورت مستقیم تولیدکننده محتوا به حساب می آیند و به بازاریابی محتوا فکر می نمایند و برخی دیگر نیز تولید محتوا را به منزله یک فرآیند جانبی در کارشان تعریف می نمایند.

3)لینک سازی هدفمند: تولید محتوای با ارزش و همچنین رعایت کردن استانداردهای سئو تکنیکال می تواند منجر به این شود که شما به صفحه اول نتیجه های گوگل برسید اما برای اینکه بتوانید با سایتهای قدیمی رقابت کنید و رتبه یک را کسب کنید برای سایت خود به لینک سازی خارجی نیاز داشته اید. اصطلاحا به موادی چون خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی، کامنت مارکتینگ، فعالیت های در شبکه های اجتماعی و.... SEO OFF PAGE می گویند.

نکته) یکی از نکته های بازر در زمینه سئو این است که موتورهای جستجو روز به روز پیشرفته تر و مجهزتر می گردند و نیاز است که روز به روز با این صنعت حرکت کنید و تا بتوانید به کسب رتبه بهتر و پیروزی در این رابطه برسید.

طی این سال های اخیر که فعالیت موتورهای جستجو نیز افزایش پیدا کرده ، متخصصان سئو نیز باید اقدام به انجام تحقیق های بیشتری نمایند. نتیجه های که متخصصان سئو بدست می آورند معمولا به شکل محرمانه ی می باشند.

 مقالات مرتبط :

تمامی حقوق مربوط به گروه رپورتاژ ادزرپورتاژ آگهی | خرید رپورتاژ ) می باشند .

طراحی سایت توسط اینتن

برای مشاوره تلگرام کلیک کنید 09381224111