خانه  »  آموزش ها   »   الگوریتم دزد دریایی ( Google Pirate ) چیست؟ و چه تاثیری در رتبه بندی گوگل دارد !

الگوریتم دزد دریایی ( Google Pirate ) چیست؟ و چه تاثیری در رتبه بندی گوگل دارد !

الگوریتم دزد دریایی ( Google Pirate ) چیست؟ و چه تاثیری در رتبه بندی گوگل دارد !

الگوریتم دزد دریایی ( Google Pirate ) یکی از الگوریتم های حساس گوگل در مورد حق کپی رایت است ، همانطور که تماشای فیلم‌ ها، هشدارهای بسیار جدی دریافت می‌ کنیم مبنی بر اینکه اینترپل (سازمان بین الملل پلیس جهانی) برای هر کسی که از آن فیلم کپی کند،او را جریمه می کند. حق کپی رایت در مورد در مورد دیگر محتواها هم صدق می کند که تمامی حقوق مطعلق به اون سایت است. اگر شما هم علاقه به سئو سایت دارید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

الگوریتم دزد دریایی ( Google Pirate )

الگوریتم دزد دریایی ( Google Pirate ) با توجه به حفظ حقوق ناشران برای سایت های مختلف ارائه شده است و شما می توانید با بهره گیری از آن به بهترین صورت از اطلاعات سایت خود محافت نمایید. پس قوانین کپی رایت در اینجا کمک می کند تا اطلاعات سایت شما محافظت شده و امنیت آن نیز بالاتر برود. الگوریتم دزد دریایی با بررسی وب سایت و میزان فعالیت شما آماری را به گوگل ارائه دهند تا از این طریق شما بتوانید در نتایج SERP نمایش بگیرید.

بروزرسانی Google Pirate در سال 2012 به ‌عنوان یک سیگنال جدید در الگوریتم رتبه ‌بندی گوگل با هدف کاهش رتبه سایت‌ها در نتایجی که تعداد زیادی نتایج کپی برداری غیرقانونی و بدون مجوز ناشر اولیه دارد ، آنها را از نتایج حذف خواهد کرد.

در اواخر اکتبر2012، گوگل اعلام کرد که نسخه جدیدی از به ‌روزرسانی Google Pirate را منتشر خواهد کرد. Search Engine Land حدس می ‌زند که این در پاسخ به اختلاف نظر بر سر دزدی دریایی بین گوگل و غول رسانه‌ای News Corp بوده است. درواقع این الگوریتم جدید نیست و یک بروزرسانی است.

موضع گوگل در مورد دزدی دریایی

گوگل با آخرین نسخه که در ماه اکتبر عرضه شد اعلام کرد که الگوریتم دزد دریایی خود را اصلاح کرده است تا به طور قابل توجهی بر رتبه بندی برخی از بدنام ترین سایت ها تاثیر بگذارد (اشاره به سایت هایی که تعداد زیادی نقض حق کپی برداری انجام می دهند دارد) گوگل به کمک این الگوریتم دزد دریایی فصل جدیدی را در دنیای سئو و بهینه سازی رقم زد.

اقدامات Google با نسخه جدید دزد دریایی

اقدامات دیگری که Google با آخرین نسخه خود انجام داد، حذف پیشنهادهای تکمیل خودکار است که نتایج را با سایت‌های کاهش یافته با DMCA(DMCA به معنی قانون حق چاپ هزاره دیجیتال است) برمی‌ گرداند و سایر قسمت‌های صفحه نتایج موتور جستجوی خود را با محتوای قانونی برای جستجوهای غیرقانونی برجسته می‌ کند. برای مثال، اگر شخصی برای «دانلود رایگان [فیلم/ موسیقی]» جستجو کند، ممکن است چند ویژگی جدید در نتایج جستجو به او ارائه شود:

1- تبلیغاتی که برای محتوای قانونی آن فیلم یا موسیقی نمایش داده می شود.

2- سایدبار سایت  با نمایش اطلاعات نحوه خرید، گوش دادن یا تماشای محتوای قانونی برای آن فیلم یا موسیقی.

اگر بخواهیم یک نمونه از هر دو مورد، با حسن نیت ارائه شده توسط گوگل مثال بزنیم:

اولی، زمانی که درخواست‌های مربوط به فیلم‌ها شامل عباراتی مانند «دانلود»، «رایگان» یا «تماشا» می ‌شود، ممکن است یک پاپ آپ ظاهر شود.

دومی،در نوار کناری یا سایدبار یک پاپ آپ که برای جستجوهای مشابه ظاهر شود نمایش داده می شود.

پاسخ گوگل به نقض قوانین کپی رایت

در TorrentFreak.com، سایتی که اطلاعات مربوط به کپی رایت و اشتراک فایل را به اشتراک می ‌گذارد، گزارش‌ها بیان می ‌کنند که ترافیک ارگانیک به شدت برای بسیاری از سایت‌های اشتراک ‌گذاری فایلی که Google Pirate هدف آنها بود، تحت تاثیر قرار گرفته است. البته، تنها کاری که گوگل در این زمان می تواند انجام دهد کاهش رتبه بندی و کنترل نحوه نمایش نتایج آن است. این به ‌روزرسانی برای افرادی که آن فایل ‌ها را با روش ‌های دیگر پیدا می‌ کنند، کاری انجام نمی ‌دهد.

با این حال، گوگل به سرعت به پاسخ خود برای درخواست های محتوای دزدی و ناقض حقوق کپی رایت برای این نوع سایت ها در آخرین گزارش خود “چگونه گوگل با دزدی دریایی مبارزه می کند” اشاره می کند:

در سال 2013، بیش از 224 میلیون درخواست DMCA (افراد با گزارش دادن به DMCA می توانند سرقت محتوای خود را اعلام نمایید.)برای نتایج جستجوی Google دریافت کردیم.

ما در نهایت 222M را حذف کردیم، به این معنی که کمتر از 1٪ را پس از بررسی رد کردیم یا بازگردانیم زیرا یا به اطلاعات اضافی نیاز داشتیم، یا نتوانستیم صفحه را پیدا کنیم، یا به این نتیجه رسیدیم که حقوق کپی رایت نقض نشده است.

پس چه کاری می توانیم برای مقابله با کپی رایت انجام دهیم؟

البته، اگر واقعاً بفکر راه حلی برای حق کپی رایت هستید، همیشه می توانید همان کاری را انجام دهید که دیزنی انجام داد و فناوری را برای مقابله با دزدی دریایی اختراع کنید. گزارش‌ های اخیر نشان می‌ دهد که دیزنی حق اختراعی را برای جستجوی بدون دزدی دریایی ثبت کرده است، که در صورت استفاده، فقط محتوای قانونی را نشان می ‌دهد.

دیزنی در حال ساخت موتور جستجویی است که سایت ها را بر اساس اعتبار و مشروعیت به جای محبوبیت رتبه بندی می کند .ماه گذشته گوگل اقدامات ضد دزدی دریایی خود را با کاهش رتبه سایت‌هایی که محتوای بدون اجازه منتشر می کنند و به جای آن ترویج منابع دانلود قانونی برای درخواست‌های جستجو افزایش داد.

دیزنی تصمیم می ‌گیرد که کدام سایت‌ها معتبر هستند و کدام‌ها معتبر نیستند. این پرونده می گوید که “نتایج جستجوی نامطلوب، مانند نتایجی که به وب سایت های دزدی دریایی ارجاع می دهند” فیلتر خواهند شد.

اکثر موتورهای جستجوی امروزی ارزش یک سایت را بر اساس محبوبیت آن قضاوت می کنند، اما این می تواند به طور ناعادلانه برعکس باشد. دیزنی می گوید: «به عنوان مثال، یک صفحه دستکاری شده برای فروش غیرمجاز داروها، فیلم ها و غیره ممکن است بتواند رتبه و محبوبیت بالایی کسب کند، اما چیزی که کاربر معمولی می خواهد ببیند صفحه معتبرتری است. همانطور که TorrentFreak گزارش می دهد.

همانطور که گوگل خیلی خوب می داند، تلاش برای فهرست کردن همه چیز در وب و سپس ارائه آن به روشی منصفانه و معقول کار آسانی نیست. ما نمی دانیم که آیا دیزنی قصد دارد این ایده را در سایت خود پیاده کند یا یک جایگزین گوگل راه اندازی کند، اما به نظر می رسد یافتن مطالب غیرقانونی در آینده دشوارتر خواهد شد.

قبل از خرید رپورتاژ حتما نکات مهم از جمله کپی رایت در سایتتان را رعایت کنید ، گام نخست برای حضور در نتایج گوگل احترام به قانون کپی رایت در دنیای اینترنت است.