خانه  »  آموزش ها   »   مشاوره دیجیتال مارکتینگ حضوری | مشاوره بازاریابی آنلاین غیر حضوری

مشاوره دیجیتال مارکتینگ حضوری | مشاوره بازاریابی آنلاین غیر حضوری

مشاوره دیجیتال مارکتینگ حضوری | مشاوره بازاریابی آنلاین غیر حضوری

برای مثال یک بازاریاب محتوا می‌تواند مجموعه ای از پست‌های وبلاگی را ایجاد نماید که به دنبال آن در بتواند در حوضه‌ی مربوطه اقدام به تعریف کتاب‌های دیجیتال با استفاده از پست‌های وبلاگی که اخیرا انتشار داده است، نماید. بازاریاب شبکه‌های اجتماعی یک شرکت ممکن است پس از انتشار تمامی پست‌های وبلاگ آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نماید و در این میان به رونق کسب‌وکار کمک شایانی داشته باشد. بازاریاب ایمیل، یک کمپین ایمیلی برای افرادی که بیشتر از کتاب‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند، شکل می‌دهد و کتاب ایجاد شده در شرکت شما را از طریق ایمیل به افراد معرفی می‌کند.

برای درخواست وقت مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شماره تلفن 02166556973 یا 09381224111در تماس باشید.

تماس با کارشناسان رپورتاژ ادز برای دیجیتال مارکتینگ

مثال‌های دیجیتال مارکتینگ

  1. بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)
  2. بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  4. پرداخت به‌ازای کلیک (PPC)
  5. بازاریابی وابسته
  6. تبلیغات بومی
  7. اتوماسیون بازاریابی
  8. بازاریابی ایمیلی
  9. PR آنلاین
  10. بازاریابی ورودی.

اکنون در این بخش به طور خلاصه به هر یک از موارد یاد شده اشاره خواهیم کرد و تعریف کوتاهی از آن‌ها برای شما ارائه خواهیم داد.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه‌سازی موتروهای جستجو برای یک وب‌سایت سبب می‌گردد تا رتبه‌ی آن در موتورهای جستجوگر بالا رفته و در نهایت ترافیک‌های رایگان به سایت موردنظر تعلق بگیرد. کانال‌هایی که از SEO می‌توان برای ارتقای رتبه‌ی آن‌ها استفاده نمود شامل وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌باشد.

روش‌های مختلف SEO رویکردهای لازم جهت دریافت ترافیک رایگان:

On page SEO: این روش بر تمامی محتوای موجود در صفحه به هنگام جستجوی مطالب در موتورهای جستجوگر متمرکز می‌باشد. شما با تنظیم این پارامتر می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی کاربران را در موتور جستجوگر جذب نمایید.

Off page SEO: این روش بر تمامی محتواهایی تمرکز دارد که در ظاهر و شمای کلی سایت شما قابل مشاهده نیستند و در پشت سایت صورت می‌پذیرند.

Technical SEO: این نوع از سئو بر کدهای اصلی طراحی وب‌سایت شما تمرکز دارد و در این میان هرچقدر کدنویسی سایت شما بهینه تر شده باشد، به همان میزان کاربران می‌توانند در موتورهای جستجو سایت شما را پیدا کنند.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا

این اصطلاح به ایجاد و ارتقای دارایی‌‌های متنی یک سایت به منظور ایجاد آگاهی در افراد در خصوص برندهای شکل گرفته اشاره دارد و می‌تواند سبب ایجاد مشتری‌های مختلف برای بازدید از سایت گردد. کانال‌‌هایی که می‌توانند در استراتژی بازاریابی محتوا نقش بازی کنند شامل:

پست‌های وبلاگی: نوشتن و انتشار مقالات در وبلاگ می‌تواند سبب گردد تا تخصص خود را در یک صنعت برای کاربران شرح دهید و در این میان در حوزه‌ی تخصصی خود اقدام با مشتریان ارتباط داشته باشید.

 کتاب‌های الکترونیکی و رونامه‌ها: کتاب‌های الکترونیکی، روزنامه‌ها و محتوای طولانی مدت بیشتر برای بازدیدکنندگان وب‌سایت‌های آموزشی کاربردی است و می‌توان به نوعی حرفه‌ی خود را از این طریق با سایر افراد به اشتراک گذاشت.

اینفوگرافیک: شکلی از محتوای بصری است که به بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها یک تجسم مفهومی از یک موضوع را ارائه می‌دهد و در یادگیری آن‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

این روش برند و سایت شما را در شبکه‎‌های اجتماعی مطرح می‌نماید و همچنین منجر می‌گردد تا تعداد افراد طرفدار برند شما از طریق شبکه‌ی اجتماعی نیز به وب‌سایت بپیوندند. کانال‌هایی که می‌توان از آن‌ها در این عرصه یاد کرد عبارتند از:

  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین
  • اینستاگرام
  • اسنپ‌چت
  • پینترست

پرداخت به‌ازای کلیک (PPC)

PPC یک روش کنترل و دریافت ترافیک برای وب‌سایت از طریق پرداخت هزینه و تشکیل کمپین‌های تبلیغاتی می‌باشد. رایج‌ترین انواع PPC، تبلیغات گوگل است که به شما اجازه‌ می‌دهد تا با پرداخت هزینه در بخش جستجو‌های گوگل بتوانید سایت‌خود را مطرح نمایید. انواع کانال‌های مورد استفاده در PPC:

کمپین‌های تبلیغاتی فیسبوک: در این روش می‌توانید یک‌ تعداد از پست‌های وب‌سایت خود را با پرداخت هزینه‌ای کم در فیسبوک به شکل یک ویدئو و یا یک پست تصویری منتشر نمایند.

کمپین‌های تبلیغاتی توییتر: این کمپین تبلیغاتی نیز نظیر کمپین تبلیغاتی فیسبوک می‌باشد و شما می‌توانید در بخش خبرهای لحظه‌ای (TimeLine) توییتر یکی از پست‌ها و یا آدرس وب‌سایت خود را به رایگان برای افراد قرار دهید تا مخاطبان وارد سایت شما شوند.

ارسال پیام‌های حمایتی در لینکدین: در این بخش می‌توانید یک سری پست‌های مربوط به صنعت را انتشار دهید و کاربران مختلف را در صنعت خود جذب نمایید.

بازاریابی وابسته

این روش یک نوع تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وب‌سایت خود کمیسیون دریافت می‌کنید. کانال های بازاریابی وابسته عبارتند از:

  • تبلیغات ویدیویی از طریق برنامه‌های مشترک در YouTube
  • پیوند دادن لینک‌های وابسته از حساب‌ کاربری رسانه‌های اجتماعی

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی تبلیغاتی است که عمدتا در قالب یک محتوا قرار می‌گیرد و بر روی یک پلتفرم همراه با دیگر محتوای غیر پرداختی برجسته می‌شود. پست های حمایت شده با BuzzFeed نمونه خوبی در این زمینه هستند، اما بسیاری از مردم هنوز هم رسانه‌های اجتماعی را “بومی” می دانند، به عنوان مثال، تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام.

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزارهایی اشاره دارد که به منظور بهینه‌سازی عملیات بازاریابی پایه برای شما به کار می‌رود. بسیاری از بخش‌های این نوع بازاریابی می‌تواند وظایف تکراری شما را به صورت خودکار به انجام برساند.

بازاریابی ایمیلی

شرکت‌ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان روشی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. ایمیل اغلب به منظور تبلیغ محتوا، تخفیف‌ها و رویدادها، همچنین به منظور هدایت افراد به وب‌سایت‌های کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع ایمیل‌هایی که ممکن است در یک کمپین بازاریابی ایمیل ارسال گردد، عبارتند از:

  • خبرنامه‌های اشتراک‌گذاری شده در وبلاگ.
  • ایمیل‌های پیگیری بازدیدکنندگان از سوی وب‌سایت‌هایی که مطلبی را از آن دانلود کرده‌اند.
  • ایمیل‌های مورد علاقه‌ی مشتریان.
  • تبلیغات تعطیلات به اعضای کمپین وفاداری.
  • نکات و یا ایمیل‌های مشابه به منظور افزایش تعداد مشتریان.

PR آنلاین

PR آنلاین روشی است که امنیت نشریات دیجیتالی، وبلاگ‌ها و سایر وب‌سایت های مبتنی بر محتوا را تأمین می‌کند. این روش بسیار شبیه به PR سنتی است، اما در فضای آنلاین. در دنیای امروزی این موضوع به رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید و سایت های خبری مربوط است.

بازاریابی ورودی

بازاریابی ورودی به یک روش بازاریابی اشاره دارد که در آن شما مشتریان را به صورت مرحله‌ای جذب کرده و لذت می‌برید. شما می‌توانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتال ذکر شده در بالا، در طول یک استراتژی بازاریابی ورودی به منظور ایجاد یک تجربه‌ی جدید در ذهن مشتریان استفاده کنید. لازم به ذکر است که این روش به صورت پایاپای و مقایسه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا برخی از نمونه های کلاسیک بازاریابی ورودی در مقایسه با بازاریابی سنتی آمده است:

  • وبلاگ‌ها در مقابل تبلیغات پاپ‌آپ
  • بازاریابی فیلم در مقابل تبلیغات تجاری
  • لیست‌تماس‌های ایمیل در مقابل ایمیل‌های اسپم

منبع : هاب اسپات

دیدگاه ها

در مورد این مقاله بحث کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *