خانه  »  آموزش ها   »   آموزش نکات کلیدی سئو و تاثیر رپورتاژ آگهی در رشد در نتایج گوگل

آموزش نکات کلیدی سئو و تاثیر رپورتاژ آگهی در رشد در نتایج گوگل

آموزش نکات کلیدی سئو و تاثیر رپورتاژ آگهی در رشد در نتایج گوگل

بخش آکادمی آموزشی رپورتاژ ادز در تلاش است با ارائه جدید ترین مقالات آموزشی در حوزه سئو سواد فنی مشتریان خود را ارتقا دهد. سئو جز مسائلی می باشد که به عنوان یکی از دغدغه های اصلی صاحبان وب سایتها به شمار می رود و در اصل همان بهینه سازی سایت است که برای موتورهای جستجو می باشد و هدف از اجرای سئو بدست آوردن جایگاه بهتر در نتایج گوگل است. کاربران در روز کلمه های زیادی را در گوگل جستجو می کنند که با توجه به کلمه مورد نظرآنها پیشنهاداتی از سوی موتورجستجو به آن ها داده می شود. سئو سایت شما هر چقدر که بهتر باشد شما برای جذب مخاطب شانس بیشتری دارد این موضوع به جایگاه شما در لیست نتایج بستگی داشته است.

راهکارهای زیادی وجود دارد که کمک می کند تا شما در سئو موفق باشید که یکی از آنها تولید محتوا می باشد البته منظور هر محتوای نیست بلکه محتوای قابل اهمیت است که دارای ارزش از سوی کاربر باشد و برای موتور جستجو نیز قابل درک باشد. زمانی شما می توانید جایگاه خودتان را افزایش بدهید که برای تولید محتوا و ارائه آن یک استراتژی صحیحی را پیش بگیرید و همچنین طراحی مناسبی را برای سایت خود داشته باشید.
سئو دارای پیچیدگی زیادی می باشد و یک فرآیند پیش پاافتاده یا ساده نیست که با خواندن یک یا دو مقاله بتوان از پس آن برآمد بلکه نیاز دارد تا همیشه دانش شما در آن زمینه بروز باشد و این مطالعه های همیشگی صورت بگیرد. در واقع سئو یک مزیت خوب نیز دارد و موجب می شود تا شما همیشه در حال یادگیری و رشد باشید.

علت نیاز به سئو چیست؟

شاید پس از اینکه تعریفی دقیق را از سئو یادگرفته باشید به خودتان بگویید که چرا اصلا به سئو نیاز داریم؟ آیا این روش می تواند به نسبت روش های دیگر ما را در رساندن به سود در کسب و کار نزدیک کند یا تنها در حد همین تئوری می توان از آن یاد کرد؟
موتورهای جستجو زیادی وجود داشته است که می توان به یاهو، بینگ ، گوگل و… اشاره نماییم. گوگل را که دیگر همه تقریبا به خوبی می شناسید و در روز شاید ده ها بار به آن سر بزنید و کلمات و عبارتهای مختلفی را در آن سرچ کنید. این موتورهای جستجو به سایتهای اینترنتی ورود پیدا کرده و محتوایاتشان را مورد بررسی قرار میدهند و با توجه به موضوعی که دارند آن ها را ارزش گذاری و رتبه بندی می کنند. برای هر صاحب وب سایتی مهم است که چه رتبه ی در موتورهای جستجو داشته است.
برای رتبه بندی و ارزش گذاری سایتها به واسطه موتورهای جستجو ، الگوریتم های پیچیده ی مورد استفاده قرار می گیرد که این الگوریتم محرمانه هستند و کسی هیچ اطلاعی از آنها ندارد. مثلا در موتور جستجو معروف گوگل برای رتبه بندی سایتها حدود 200 فاکتور وجود داشته است.
همانطور که اشاره کرده ایم کاربران اینترنتی برای اینکه محتویات مورد نظرشان را پیدا کنند به موتور جستجو مراجعه می نمایند و از بین نتایجی که برایشان نشان داده می شود پاسخ را دریافت می نمایند. روزانه بر تعداد این جستجوها افزوده می شود و طبق آخرین امارهای نشان داده شده در روز حدوده هفت میلیارد جستجو صورت می گیرد. هر چقدر شما بتوانید از این کاربران سهم بیشتری را به خود اختصاص دهید می توانید برای فروش و ارائه محصولات تان شانس بیشتری را داشته باشید و البته ممکن است دریافت تبلیغات نیز داشته باشید.
نکته) برای اینکه مخاطب بیشتری را جذب کنید به صفحه اول گوگل و سئو نیاز خواهید داشت.

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

اینکه چرا از اصطلاح کلاه سفید و کلاه سیاه در سئو استفاده شده است را نباید زیاد جدی گرفت تنها موضوع مهم تفاوت بین این دو است. این اصطلاح گرفته شده از فیلمهای وسترن سینمای کلاسیک است که عموما برای نقشهای منفی فیلم کلاه های سیاهی را انتخاب می کردند. در اصل نوعی بیانگر خیر و شر را به همراه دارد.
تکنیک های کلاه سیاه عموما تنها تمرکزشان بر روی رشد سریع سایت در نتیجه های گوگل است و در آن مهم نیست که کاربر تا چه حدی رضایت داشته است. اصلی ترین هدف نیز از اینکار بدست آوردن یک جایگاه بهتر اما غیرواقعی می باشد و تلاش می کند تا در تشخیص صفحه های بهتر از قسمتهای نقطه ضعف گوگل استفاده گردد. در ادامه می توانید تکنیک های را مشاهده کنید که گوگل به صورت مستقیم به آن ها اشاره کرده است:
– ریدایرکت مخفیانه
– ایجاد صفحه های با محتوایات خودکار و جمع آوری شده
– تقلب در نشانه گذاریهای محتوا
– محتوای بی ارزش و کم
– متن مخفی شده در صفحه یا لینک
– انجام جستجورفتار تقلبی در گوگل
– تکرار غیرمعمول کلمه ها در صفحه
– و…

سئو
به صورت مداوم تکنیک های کلاه سیاه در حال تغییر می باشد و هر زمانی که گوگل برای شناسایی کردن این سایتها راه حلی را می یابد روشهای جدیدی جایگزین می شوند. در چنین روشی شما بسیار سریع رشد می کنید و می توانید به جایگاه خوبی برسید اما این جایگاه می تواند هر روز به واسطه گوگل جریمه شود و شما از لیست نتیجه حذف گردید به بیانی ساده تر جایگاهی که شما پیدا کرده اید بسیار لغزنده است و ممکن است هر روزی آن را از دست بدهید.
حالا با این تعاریف می توانید راحت تر متوجه شوید که تکنیک کلاه سفید چیست؟ این تکنیک با توجه به قواعد و اصولی می باشد که گوگل خود آنها را اعلام کرده و تولید محتوا بر این اساس صورت می گیرد و هیچ راه میانبری در این زمینه وجود ندارد. اصلی ترین نشانه های که تکنیک کلاه سفید داشته است شامل مواردی چون تولید محتوای باکیفیت و اختصاصی،ارسال پست مهمان در سایتهای مرتبط، لینک سازی واقعی میان صفحه های درونی سایت، لینک سازی واقعی به واسطه معرفی شما توسط سایتهای دیگر و… است.
فراموش نکنید برای اینکه شما از تکنیک های کلاه سفید به نتیجه گیری برسید نیاز است که زمان بیشتری را صرف کنید و جز استراتژی های بلند مدت به شمار می رود اما اگر شما به نقطه ی از موفقیت رسید ، حفظ کردن جایگاهتان راحت تر بوده و ساده تر قادرید آن را ارتقا بدهید.

چرا رپورتاژ آگهی بهترین راه برای گرفتن بک لینک است ؟

امروزه با بروزرسانی الگوریتم های گوگل ، نکته بسیار کلیدی که در بحث گرفتن بک لینک مهم است ، استفاده از بک لینک هایی است که بصورت دائمی انجام می پذیرد. همچنین با توجه به اینکه ربات های گوگل هم اکنون بصورت کامل تبلیغ های متنی و بک لینک های ماهانه که در کلیه صفحات وب سایت ها به فروش می رسد را تشخیص می دهند از این رو استفاده از این روش برای گرفتن بک لینک به هیچ عنوان توصیه نمی شود. به همین دلیل بهترین راه برای گرفتن بک لینک که از سمت سئو کار ها توصیه می شود استفاده از رپورتاژ آگهی است ، در انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های خبری شما می توانید 3 الی 4 بک لینک در هر رپورتاژ آگهی استفاده نمایید.

برای مشاوره در زمینه انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های خبری با آژانس تبلیغاتی رپورتاژ ادز در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط : 

دیدگاه ها

در مورد این مقاله بحث کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *