شاید در نگاه اول اینگونه تصور کنید که می توانید به سادگی رپورتاژ آگهی را بنویسید ولی با توجه به اینگونه رپورتاژ تاثیر زیادی در مخاطب داشته است پس باید به شیوه ی خاصی و تاثیرگذار نیز نوشته شود و لازم است در آن به نکاتی دقت نمایید.
رپورتاژ آگهی یک تبلیغ ساده نیست که ما به راحتی از کنار آن بگذریم و برای نوشتن زمان نگذاریم. وقتی شما قرار است یک تبلیغ را به شیوه ی برای محصول خود انجام بدهید کافی است به صورت مستقیم در رابطه با محصول مطالبی را ارائه نمایید که در چنین شیوه های شما می توانیم حتی از یک متن کپی شده نیز استفاده کنید ولی در رپورتاژ آگهی اصلا اینگونه نیست و شما به صورت غیرمستقیم می توانید اهداف خود را از محصول یا خدمت به مشتری ارائه نمایید. از بزرگترین مزیت های که رپورتاژ آگهی داشته است ، تبلیغ محصول به صورت غیرمستقیم می باشد.
با مقدمه فوق متوجه می شویم که نوشتن یک رپورتاژ آگهی علاوه بر گذاشتن زمان به مهارت نوشتن نیز نیاز داشته است و شما نمی توانید این نوشتن را به هر کسی بسپارید.
گام اول
اولین گام برای نوشتن رپورتاژ آگهی این است که شما ذهن خود را برای نوشتن آگهی اماده نمایید و کلمات را به خاطر بسپارید که به عنوان هدف شما هستند و می توانند بر روی مشتری تاثیرگذار باشند و سپس به دنبال یک تیتر جذاب برای آگهی تان باشید.
یک تیتر جذاب موجب می شود که مخاطبان زیادی به سمت مطالعه رپورتاژ شما کشیده شوند و اگر از تیتر جذاب استفاده کنید قطعا کلیک های زیادتری را مطلب شما تجربه می کند و در نهایت به موفقیت با جذب مخاطبان بیشتر ، نزدیک خواهد شد.
گام دوم
متاسفانه برخی اینگونه فکر می کنند که حتما باید در زمان نوشتن رپورتاژ آگهی تمامی افتخارها و تجربه های خود را در آن بنویسند که اصلا این کار درستی نیست. به جای اینکه بخواهید از چنین مطالبی استفاده کنید می توانید یک بیوگرافی مفید از افرادی که برای اولین بار کسب و کاری داشته اند استفاده نمایید و همچنین به دلایل موفقیت کسب و کارتان اشاره نمایید.
زمانی که رپورتاژ را می نویسید سعی کنید به صورت عامیانه با مخاطبان صحبت کنید و از راهکارهای که برای رسیدن به موفقیت استفاده کرده اید با مشتریان سخن بگویید و حتما آن ها را متوجه این موضوع کنید که چقدر در کار خود خبره و ماهر هستید.
در نوشتن رپورتاژ علاوه بر اینکه باید تیترهای جذاب را استفاده کنید بلکه پاراگراف های قدرت مندی را نیز بنویسید به گونه ی که اصلا در آنها کلمات یا لغات سخت و فشرده مشاهده نشود.
حتما پاراگراف های را که می نویسید در خصوص این تیترهای جذاب باشد و به آن ها اشاره شود چون در غیر اینصورت توسط گوگل شناسایی شده و هیچ گونه استفاده از تیتر یا پاراگراف های شما نخواهد کرد.
گام سوم
بهتر است بدانید که رپورتاژ آگهی یکی از بهترین تکنیک های می باشد که می تواند در گوگل سبب بهبود سایت شما شود و البته که باید آن را در منابع موثقی قرار بدهید تا بتوانید به این بهبود کمک کنید. وقتی شما بتوانید یک متن خوب و مفید را آماده کنید که مورد توجه مخاطبان باشد ، قطعا توانسته اید موفق می شوید.
نکاتی در خصوص رپورتاژ آگهی با سئوسایت شما وجود داشته است که باید به آن ها دقت نمایید. زمانی که در حال نوشتن رپورتاژ هستید حتما 3 کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید و با وب سایت خود لینک دهید که یکی از آنها به صفحه اول و مابقی به صفحه های دیگری لینک داده شوند.
باید تلاش کنید مدت زمان نگه داشتن یک کاربر را در صفحه خود بالا ببرید چون این مدت زمان به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت در نظر گرفته خواهد شد.
نکته)همیشه یک وب سایت معتبر و مرجع های موثق را برای انتشار رپورتاژ خود انتخاب نمایید.
دیدگاه ها
در مورد این مقاله بحث کنید