رپورتاژ نگاری چیست؟ در این مقاله به رپورتاژ نگاری خواهیم پرداخت . رپورتاژ نگاری با چه روش ها و متد هایی انجام می گیرد ؟ یکی از روش های قدرتمندی که ما می توانیم برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن استفاده نماییم، رپورتاژ آگهی می باشد. رپرتاژ آگهی یک نوع آگهی است که ارائه آن در قالب گزارش صورت می گیرد. در واقع زمانی که مخاطب در حال مطالعه رپورتاژ است اینگونه تصور می کند که با یک گزارش کاملا بی طرف روبرو شده است ولی در اصل آنچه که مخاطب با آن روبرو شده یک نوع گزارش است که به صورت سازمان دهی شده تلاش می کنند تا در ذهن مشتریان یک محصول یا خدمت را تاثیرگذار و مفید نشان دهد.
فهرست مطالب
تاریخچه رپورتاژ نگاری
اولین بار در سال 1945 اصطلاح رپورتاژ آگهی به ادبیات رسانه ی اضافه گردید. چون مخاطبان زیادی وجود دارند که به این نوع آگهی ها اعتماد می کنند پس بسیار موثر می باشد و به همین دلیل که در برخی از کشورهای پیشرفته قوانینی تعیین شده که برعلیه رپورتاژ آگهی می باشد.
امروزه ما هم در برخی از وب سایت ها در فضای اینترنت یک رپورتاژ آگهی را مشاهده می کنیم که در قالب یک پست عادی به سایت اضافه شده است به گونه ی که مثل یک مطلب عادی یا یک خبر می باشد ولی در اصل یک پست کاملا تبلیغاتی در خصوص یک کالا یا خدمت یا سایت است که به وب سایت تبلیغ کننده نیز چندین لینک داشته است. سایت ها و شرکتهای نیز وجود دارند که برای ثبت رپرتاژ آگهی از شرکت تبلیغ کننده مبالغی را دریافت می کنند.
در کشور ایران معنی رپورتاژ نگاری و رپورتاژ متفاوت می باشد و عموما اپلیکیشن یا وب سایتی در رپورتاژ آگهی سایتهای ایرانی معرفی می شود که عموما با بک لینک نیز همراه می شود.
برای اینکه تاثیررپورتاژ خود را بیشتر کنید بهتر است پیش از اینکه رپورتاژ را انتشار دهید در مورد مدت زمان و محدودیت آن از وب سایت انتشار دهنده آگاهی های لازم را بدست بیاورید و همچنین فراموش نکنید در هر وب سایتی هیچ ضرورتی برای انتشار بیشتر از یک آگهی وجود ندارد مگر اینکه شما چندین موضوع کلیدی اصلی داشته باشید.
اگر می خواهید چندین رپورتاژ آگهی را انتشار دهید بهتر است متن هر کدام را به صورت منحصر به فرد آماده کنید و در هر محتوا تنوع را فراموش نکنید و حتما در هر رپورتاژ آگهی از تصویرهای گیرا استفاده نمایید.
در نوشتن رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟
– در زمان انتخاب تیتر رپورتاژ آگهی حتما باید جذابیت و انتخاب خردمندانه را در نظر داشته باشید و هیچ وقت از تیترهای بی معنی و بدون خلاقیت استفاده نکنید.
– سعی کنید در زمان شروع از جملات خوب استفاده کنید و هیچ گاه از جمله های با کلمه های سخت و فشرده را بکار نگیرید که مخاطب اصلا متوجه معنی آن نشود.
– در زمان نگار بدنه ی رپورتاژ آگهی باید هوشمندانه عمل نمایید.
– می توانید یک داستان را برای رپورتاژ های خبری آماده کنید.رپورتاژخبری به عنوان تبلغات محلی هستند که یک هدف اصلی را دنبال می کنند.
– سیاست های تبلیغی را به خوبی بشناسید و حتما مخاطبان هدف خود را به خوبی شناسایی نمایید.
– رپورتاژهای می توانند به موفقیت کامل برسند که درد مخاطبان خود را به خوبی می شناسند و در این رابطه راهکارهای معجزه بخشی را به آن ها معرفی می کنند. قطعا مخاطب در چنین شرایطی از خواندن رپورتاژ لذت خواهد برد.
– رپورتاژ آگهی خواننده را به صورت نامحسوس به سوی یک هدف می کشاند.
– در صورتی که شما به صورت عاقلانه ی رپورتاژ آگهی را تنظیم کرده باشید در اصل او را تحت کنترل در آورده اید و به او کمک می کنید تا به این نتیجه معقول برسد.
– فراموش نکنید که رپورتاژ آگهی می تواند در شکل و شمایل یک محتوای تبلیغی ، در قالب ویدئو و …. باشد.
دیدگاه ها
در مورد این مقاله بحث کنید