خانه  »  آموزش ها   »   رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ برای نخستین بار اصطلاح رپورتاژ آگهی در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه‌ها افزوده شد. در برخی از کشورها رپورتاژ آگهی قوانین بسیاری زیاد و البته سفت و سختی دارد چون در بین مخاطبان سبب اعتماد می شود و بسیار تاثیر گذار بوده است. در ایران نمی توانیم دقیقا تاریخچه ی برای آن بیان کنیم ولی از گذشته های بسیار دور به شیوه های مختلف از رپورتاژ آگهی استفاده شده است اما هم اکنون در کشور ما تاثیر گذاری زیادی داشته و افراد زیادی از آن استفاده می نمایند.

در کشور ایران ، رپورتاژ آگهی با معانی مختلفی شناخته می شود. بیشتر سایت های ایرانی که رپورتاژ آگهی را انجام میدهند به معرفی وب سایت یا اپلیکیشن های آنلاین می پردازند که معمولا اینگونه معرفی ها با گرفتن بک لینک همراه می باشد. در وب سایت های خارجی این معنی با عنوان Review شناخته می گردد.

رپورتاژ آگهی را می توان به صورت های مختلفی تعریف کرد :

1)یکی از ساده ترین تعریف های که ما می توانیم برای رپورتاژ آگهی بیان کنیم این است که رپورتاژ آگهی سبب می شود یک سازمان یا شرکت برای انتقال دادن پیام برندش یا بازاریابی محصولاتش به شکل بی طرف برای آن هزینه نماید.

2)رپورتاژ آگهی یک تبلیغ می باشد و در واقع تبلیغ شما به همراه متن کامل و تصاویر با لینک بعنوان یک مطلب در وب سایتی به انتشار گذاشته می شود. رپورتاژ آگهی را می توان یکی از بهترین گزینه های تبلیغات اینترنتی دانست که به عنوان یک روش محبوب شناخته شده است و برندهای بزرگ دنیا هم اکنون برای معرفی محصولات و خدمات جدید از آن استفاده می کنند. اگر شما هم می خواهید به برندسازی و تبلیغ خود کمک کنید می توانید از رپورتاژ آگهی استفاده نمایید.

3) رپورتاژ آگهی یک تبلیغات غیرمستقیم به شمار می رود و شرکت ها و سازمان ها برای معرفی محصولات جدید و خدماتشان می توانند این روش را بکار بگیرند و البته نباید از تاثیرگذاری فوق العاده آن غافل شد ، چرا که بعد از رپورتاژ آگهی به خوبی تغییرات در بخش فروش می توان مشاهده کرد.

این روش سبب می شود تا مخاطب در زمان مشاهده آن ، اعتماد و اطمینان بیشتری داشته باشد و تمامی مطلب را با اشتیاق بیشتری مطالعه نماید.

4) می توان این گونه گفت که رپورتاژ آگهی یک خبر می باشد که این خبر در قالب یک مقاله ، گزارش ، مصاحبه است که در سایت های پربازدید و سایت های خبری به نمایش گذاشته می شود. رپورتاژ آگهی خود دارای چند پاراگراف متن ، تیترجذاب و تصاویر است.

رپورتاژ در ایران بیشتر برای وب سایت ها انجام می شود و بصورت اینترنتی بوده است ولی مدل های مختلفی دارد که می توان رپورتاژ آگهی تلویزیونی ، رپورتاژ آگهی اینترنتی ، رپورتاژ آگهی در مجلات و نوشتاری در روزنامه ها اشاره کرد.

5) رپورتاژ آگهی به عنوان شکلی از آگهی می باشد که در قالب گزارش ارائه می گردد. به این معنی که مخاطبان رسانه ی فکر می کنند که با یک گزارش بی طرف روبرو هستند ولی در اصل آنچه را مشاهده می کنند ، می شنوند و مطالعه می کنند به عنوان تلاشی سازمان یافته است که در جهت تقویت جنبه های ذهنی یک خدمت یا محصول در ذهن و فکر آن ها می باشد.

به صورت خلاصه این گونه می توانیم بگوییم که وقتی شما از رپورتاژ آگهی استفاده می کنید ، یک محتوا که شامل معرفی محصول و برند شما می باشد به صورت یک لینک در وب سایتی منتشر می شود.

رپورتاژ آگهی یعنی چه ؟

رپورتاژ‌ آگهی به چه معنی است بسیاری از افراری که به دنبال معرفی خود ب کاربران در دنیای اینترنت هستند به دنبال انتشار رپورتاژ‌آگهی می باشند اما واقعا رپورتاژ‌آگهی به چه معنی است ؟  توجه داشته باشید که رپورتاژ آگهی در حقیقت متنی است که نویسنده در این متن به دنبال رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود می باشد این هدف تبلیغاتی می تواند معرفی محصول یا خدمات یا قرار دادن هایپر لینک در متن باشد .

کسانی که به دنبال انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های خبری می باشند دو هدف دارند یا می خواهند با انتشار اخبار در سایت های خبری به برندینگ خود در بین کاربارن و خوانندگان سایت های خبری دست یابند یا کسانی هستند که به دنبال افزایش رتبه سایت خود در موتور جستجو گوگل هستند .

در هر دو مورد شما می توانید با انتشار رپورتاژ‌ آگهی به هدف خود دست یابید اما این تبلیغات زمانی برای شما عزیزان مفید خواهد بود که بتوانید در کنار معرفی محصول خود برای خوانندگان یک وب سایت از این رپورتاژ‌ برای معرفی سایت خود به موتور های جستجو در کلمات کلیدی خاص باشید.

از این رو من پیشنهاد میکنم در انتشار اخبار تبلیغاتی خود در سایت های خبری همیشه علاوه بر معرفی خدمات و محصولات خود با انتخاب کلمات کلیدی مناسب و هدفمند برای معرفی سایتتان به موتور های جستجو خدمات و محصولاتتان را به مشتریان معرفی نمایید .

پیشنهاد میکنم حتما نگاهی به آموزش نمونه رپورتاژ‌ آگهی بندازید مطمئنا نکات کلیدی بسیار زیادی در تالیف یک رپورتاژ آگهی دست خواهید یافت .

مزیت رپورتاژ اگهی

یکی از اصلی ترین مزیت های که می توان برای رپورتاژ آگهی عنوان کرد ، حذف نشدن از وب سایت است. به صورت کلی یک خبر تبلیغاتی بوده که در سایت های خبری و وب سایت های با بازدید زیاد منتشر می گردد. در متن خبر رپورتاژ آگهی ، یک لغت یا چندین لغت از آن به وسایت تبلیغ کننده ، لینک فالو خواهد شد. مثل دیگر خبرها ، برای رپورتاژ آگهی هم یک تیتر جذاب تعین می شود که در صفحه اول قرار می گیرد و مثل یک اثر همیشه ماندگار در وب سایت تبلیغ گیرنده ، باقی خواهد ماند. اثر گذاری این نوع تبلیغات بسیار زیاد است چون کاربران می توانند با محصول ها و خدمات به خوبی آشنا شوند . شما می توانید از وب سایت های خبری معتبر و پر بازدید برای رپورتاژ آگهی استفاده کنید تا به این صورت ازاعتبار بسیار بالایی برخوردار باشید.

مزیت این روش تبلیغاتی نسبت به روش های دیگر چیست؟

همانطور که در تعریف های فوق اشاره کرده ایم این روش مزیت های زیادی داشته است که می توان به انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های خبری تخصصی پربازدید و همچنین با اعتبار اشاره کرد.
– این روش بر روی مخاطبان اثرگذاری بالایی داشته است و چون مثل خبر منتشر می شود سبب جلب اعتماد و اطمینان مشتریان خواهد شد.
– در این روش متنی که انتشار داده می شود برای هیچ وقت حذف نمی شود و هر روز بر اثر بخشی آن نیز افزوده خواهد شد.
– در جستجوهای گوگل ، نمایش خبر منتشر شده بسیار موثر می باشد.
– در رپورتاژ آگهی ، شخص یا برند ، خدمات و محصول به صورت کامل معرفی می شوند
– در این روش در قالب گزارش آگهی می توان معرفی مدیران برند به صورت مصاحبه ی صورت بگیرد.
– در رپورتاژ آگهی چند کلمه به وب سایت تبلیغ کننده لینک داده می شود که سبب می شود مخاطبان به سمت وب سایت تبلیغ کننده بروند.

برای خرید رپورتاژ آگهی و مشاهده لیست رسانه ها کلیک کنید

سوالات متداول در زمینه رپورتاژ آگهی

در هر رپورتاژ آگهی چند لینک فالو قرار میگیرد ؟

در هر رپورتاژ اگهی شما می توانید 3 لینک فالو قرار دهید.

آیا رپورتاژ آگهی ها دائمی است ؟

بله رپورتاژ آگهی هایی که در سایت رپورتاژ ادز بفروش می رسد همه دائمی است

خرید از رپورتاژ ادز چه مزایایی دارد ؟

شما با خرید از رپورتاژ ادز می توانید از مشاوره رایگان سئو برای رپورتاژ از راهنمایی های رپورتاژ ادز استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دیدگاه ها

در مورد این مقاله بحث کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *