خانه  »  آموزش ها   »   بازاریابی در لینکدین (لینکدین مارکتینگ) را یاد بگیرید!

بازاریابی در لینکدین (لینکدین مارکتینگ) را یاد بگیرید!

بازاریابی در لینکدین (لینکدین مارکتینگ) را یاد بگیرید!

Linkedin یک شبکه اجتماعی می باشد که کاربران می توانند در آن ثبت نام کرده و برای خودشان پروفایلی را ایجاد نمایند و سپس با کسب و کارهای مرتبط با حیطه فعالیت شان یا حتی کسب و کارهای دیگر آشنا شوند. کاربران در Linkedin  می توانند فعالیت های مختلفی را انجام بدهند و به تبادل اطلاعات بپردازند.

برای کار با Linkedin  نیازی نیست که مهارت خاصی داشته باشید چرا که کار با آن بسیار ساده و راحت صورت میگیرد. این شبکه ی اجتماعی بر روی تخصص های مختلف تمرکز داشته است و کاربران می توانند در آن مطالب و محتواهای مرتبط با کسب و کارشان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند و با افراد حرفه ی در آن حیطه نیز ارتباط برقرار کنند. شما در همه جا می توانید بازاریابی کنید ، حتی در لینک دین میتوانید برایگان رپورتاژ آگهی منتشر کنید. کسی از شما بابت انتشار مقاله لینک دار در لینک دین هزینه دریافت نمیکند.

جالب است بدانید که شما در لینکدین هم امکان ساخت اکانت شخصی را دارید و هم اکانت کسب و کار برای خودتان بسازید. هافمن شخصی است که در سال 2003 شبکه اجتماعی لینکدین را تاسیس کرد و این امکان را برای افراد محیا نمود تا بتوانند در این شبکه ی اجتماعی به معرفی کسب و کارشان بپردازند و اطلاعات زیادی در این کسب و کار خود و دیگران بدست بیاورند.

چگونگی بازاریابی در لینکدین

اگر قرار است که شما به بازاریابی در لینکدین در خصوص کسب و کارتان بپردازید باید در شروع یک صفحه کمپانی را برای خودتان بسازید و بخاطر بسپارید که شما در شروع تنها به این فکر نباشید که محصولات خودتان را در صفحه کمپانی به فروش برسانید بلکه شما نهایت تلاشتان را باید بکار ببرید تا فالورهای بیشتری بدست بیاورید و تنها راهی که شما را به هدف تان می رساند و سبب موفقیت شما می شود تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید قطعا تولید محتواهای است که برای کاربران جدید و جذاب باشند. صرف اینکه تماما به انتشار مطلب کپی و خسته کننده بپردازید شما را به هیچ نقطه موفقیتی نمی رساند.

برای اینکه کسب و کارتان را ترویج بدهید و خودتان را به دیگران معرفی کنید بهتر است در کنار محتوایات جدید و بروز از محتواهای تبلیغاتی نیز بهره مند شوید.

بازاریابی لینکدین

زمانی که شما برای شرکت خود صفحه ی را ایجاد می کنید این کمک را به کاربران دیگر کرده اید تا در خصوص کسب و کار و برند شما اطلاعاتی بدست بیاورند و به بیانی ساده تر شما به معرفی خود و تخصص تان پرداخته اید. شرکت های معروفی در لینکدین فعالیت می کنند و به فالورهای بسیار زیادی نیز دست یافته اند و شرکت محتوایات ارزشمندی را ارائه میکند و با کاربران به اشتراک میگذارد.

برای شروع و راه اندازی صفحه ی شرکت در لینکدین باید مراحل زیر را دنبال کنید و اگر پروفایل شخصی در لینکدین ندارید باید قبل از صفحه شرکت به راه اندازی پروفایل شخصی بپردازید و سپس مراحل ساخت صفحه ی شرکت را دنبال نمایید.

مراحل ساخت صفحه شرکت در لینکدین

1)شرکتتان را اضافه کنید به این شکل که به این لینک LinkedIn Marketing Solutions بروید و بعد بر روی گزینه Create a Company Page به رنگ آبی می باشد کلیک کنید. در صفحه ی که برایتان باز می شود باید نام شرکت و آدرسی را وارد کنید که کاربران بتوانند شما را با آن جستجو کنند و دقت داشته باشید که این ادرس اینترنتی بعدها قابل تغییر نخواهد بود و پس از آن برای رفتن به مرحله ی بعدی باید  Create page را کلیک کنید. به صورت خودکار توسط لینکدین پوسته صفحه ی شرکت شما انجام می شود و شما باید به جزئیات دقت کنید و آن ها را وارد نمایید. در این قسمت باید بر روی گزینه Get Started در جعبه خوش آمدگویی کلیک نمایید.

2)در مرحله ی دوم نوبت به آن می رسد که شما یک لوگو و تصویر کاور را اضافه کنید. اندازه تصویرهای شما باید 1536×768  باشند و دقت کنید که لوگو انتخاب شده توسط شما در قسمت پروفایل لینکدین کارمندانتان دیده می شود. لوگو را نادیده نگیرید چرا که طبق آمارها تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان افزایش ترافیک داشته است.

3)اضافه کردن توضیحات به مرحله ی سوم مرتبط می شود. شما باید با توجه به شرکت خود توضیحاتی را در این قسمت یادداشت کنید تا کاربران بتوانند با مطالعه آن اطلاعات کافی و تقریبا پیش زمینه ی کاملی از شرکت شما بدست بیاورند. برای نوشتن یک متن در قسمت توضیحات حتما از تیم بازاریابی و نویسندگان خود کمک بگیرید تا در نهایت یک متن جذاب را در این قسمت وارد کنید. (متن به نوعی باشد که کاربران مشتاق شوند تا صفحه ی شرکت شما را دنبال کنند). 156 کاراکتر اول نیز بسیار مهم است چون در پیش نمایش گوگل شرکت شما نمایش داده میشود.

وقتی توضیحات شرکت را اضافه کردید می توانید 20 تخصص از شرکت خود را بنویسید که به صورت تگ یا کلمات کلیدی می باشد و کمک می کند تا کاربران و مخاطبان به این طریق شما را در لینکدین پیدا کنند پس هیچ کدام از این موارد را نادیده نگیرید.

4)جزئیات شرکت را وارد کنید. منوهای دیگری برای شما وجود دارد که باید در آن ها به وارد کردن اطلاعات دیگر بپردازید. آدرس وب سایت شرکت، اطلاعاتی نظیر نوع شرکت، سال تاسیس و…. را وارد نمایید.

حداقل برای شرکت خود یک مکان را معرفی کنید و اگر در گروه های لینکدینی هستید و تمایل دارید در این قسمت وارد کنید و در غیراینصورت می توانید از این بخش صرف نظر نمایید و فیلد را خالی بگذارید و به مرحله ی بعدی بروید.

5)پس از طی کردن مراحل فوق نوبت به آن می رسد که شما صفحه ی شرکت خودتان را منتشر کنید و بر روی گزینه Publish  کلیک کنید تا همه بتوانند صفحه ی شرکت شما را مشاهده کنند. پیش از اینکه به مرحله ی بعدی بروید در سمت راست بالای بر روی گزینه Go to member view کلیک کنید تا مشاهده کنید که مخاطبان چگونه صفحه ی شما را مشاهده کنند. اگر از صفحه تان راضی هستید که بسیار عالی و همه چیز مطابق میل شما پیش رفته است ولی اگر نیاز به تغییراتی وجود دارد پس از Manage page استفاده نمایید و ویرایش های لازم را انجام بدهید.

در پایان این مراحل لازم است بدانید که شما نیازی نیست به تنهایی مدیریت صفحه تان را انجام بدهید و امکان اضافه کردن مدیران دیگران برایتان محیا می باشد. در بالای صفحه لینکدین شما آیکون Me  وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید و بعد از قسمت Manage  صفحه ی شرکت خودتان را انتخاب کنید.

حالا در سمت راست بالا Admin tools را انتخاب کرده و بعد Page admins را انتخاب نمایید. با نام عضوهای گروه تان را اضافه کنید. برای اعضای که قسمت دارید به صورت ادمین باشند باید حتما از پیش تر با آنها کانکت داشته باشید.

بازاریابی در اپلیکیشن لینک دین

موفقیت در لینکدین

صرفا ایجاد یک صفحه در لینکدین به معنای رسیدن به موفقیت برای شما نیست. علاوه بر اینکه تلاش می کنید تا فالورهای زیادی را بدست بیاورید و محتواهای جدید را در صفحه تان منتشر می کنید بلکه باید از نکات و استراتژیهای استفاده کنید که کمک می کنند تا شما هر چه سریع تر به هدف برسید:

حتما کارمندان خودتان را تشویق کنید تا با صفحه ی لینکدین شرکت ارتباط برقرار کنند
محتواهای را در صفحه ی لینکدین شرکت منتشر کنید که جذابیت دارند و بروز بودن و جدید بودن محتواها بسیار ارزشمند می باشد
اقدام به ارائه رسانه های قدرتمند شامل عکس، ویدئو و…. نمایید.
از Showcase pages استفاده کنید تا این امکان برایتان محیا باشد به نوعی خاص کسب و کارتان را معرفی کنید.
از گروه های لینکدین نیز استفاده کنید
بهتر است به جای اینکه از یک زبان استفاده کنید ، چندین زبان را بکار بگیرید. ممکن است در برخی از کشورها زبان رسمی ، انگلیسی نباشد پس بکار بردن زبان های دیگر سبب می شود تا شما از قسمتهای دیگر نیز مشتری بدست بیاورید.
تبلیغات لینکدین را نیز به کار بگیرید و الگوریتم های لینکدین را درک کنید.

اگر به دنبال بازاریابی در لینک دین هستید ، با مدیران رپورتاژ ادز در ارتباط باشید ، رپورتاژ ادز با جلسات مشاوره ، می تواند شما را در بازاریابی در لینک دین کمک کند.

دیدگاه ها

در مورد این مقاله بحث کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *