خانه  »  آموزش ها   »   اشتباهات رایج در نوشتن رپورتاژ آگهی

اشتباهات رایج در نوشتن رپورتاژ آگهی

اشتباهات رایج در نوشتن رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی است که شما می توانید از آن استفاده کنید ولی متاسفانه وجود برخی از اشتباهات سبب می شود که نتوان تاثیر واقعی رپورتاژ آگهی را حس کرد. اگر قرار است که شما رپورتاژ آگهی بنویسید باید تمام دقت خودتان را به خرج بدهید تا از بروز اشتباهات رایج در رپورتاژ آگهی جلوگیری کنید. در ادامه ما سعی کرده ایم شما با چندین اشتباه آشنا کنیم. با ما همراه باشید. قبل از اینکه این مقاله را بخوانید پیشنهاد میکنم حتما مقاله چگونه تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی بنویسیم ؟ را هم بخوانید.

اشتباهات عجیب در تحریر رپورتاژ آگهی

1)هیچ وقت رپورتاژ را خیلی طولانی نکنید
زمانی که رپورتاژی بیش از حد طولانی باشد کاربر دیگر حوصله ندارد که زمان زیادی را برای خواندن آن صرف کند و به سراغ مطلب دیگری می رود. شرکت ها و موسسه های که اقدام به استفاده از رپورتاژ آگهی می کنند چون مبلغ زیادی بابت آن پرداخت میکنند ترجیح میدهند که تا جای ممکن ، مطلب زیاد باشد تا از کل فضای که به آنها اختصاص داده شده ،استفاده نمایند. ولی غافل از اینکه طولانی شدن مطلب به نوعی فراری دادن خواننده است. مطلب شما باید نه خیلی کوتاه باشد نه خیلی زیاد….
تقریبا می توان گفت هیچ مخاطبی به مطلب های طولانی علاقه ندارد و حتی بعد از خواندن چندین پاراگراف خسته می شود. بهتر است به جای طولانی شدن مطلب آن را در حد مفیدی ارائه بدهید. قرار نیست شما به جای هزینه هایتان انقدر متن بنویسید که اصلا جوابی از سوی کاربران دریافت نکنید.
2)بکار بردن لینکهای زیاد
شاید یکی از ساده ترین دلایلی که بکار بردن لینک های زیاد را به عنوان اشتباه می داند، سردرگم کردن مخاطبان است. عده ی بر این باورند که هر چقدر بتوانند لینک های زیادتری را در رپورتاژ آگهی شان بنویسند پس رپورتاژ موفقی خواهد بود ولی کاملا برعکس است.
به این موضوع دقت کنید اگر زیادی از حد از لینکها استفاده نمایید بر روی رنکینگ سایت خود تاثیر منفی گذاشته اید. اگر می خواهید مرتکب چنین اشتباهی نشوید می توانید در متن خود از سه تا پنج لینک ( تعداد استاندارد) استفاده نمایید. برای بهتر نتیجه گرفتن تمرکزتان را بر روی کلمات کلیدی بگذارید که اهمیت زیادتری دارند و کلمات کلیدی دیگر را به بولد کردن ترجیح بدهید.
اگر برای یک بار رپورتاژ آگهی می خرید سعی نکنید هر چقدر که کلمه مهم که حس می کنید را در آن بگنجانید بلکه بهتر است چندین بار این روش را تکرار کنید تا موفق تر شوید.
3)تبلیغ زیاد از حد در رپورتاژ آگهی
قرار نیست شما فقط بر روی تبلیغ تمرکز کنید بلکه متن باید به گونه ی باشد که وقتی کاربر آن را می خواهند حس کند با یک مطلب بی طرف روبرو است. بهترین رپورتاژ در قالب داستان نوشته می شود که در آن به تبلیغ ها نیز اشاره شده و باید حتما این تبلیغ ها در حد معمول باشد نه اینکه شما از همان خط اول تا خط آخر فقط تبلیغ کنید.
4)نگارش های غلط
نوشتن متن باید توسط افراد باتجربه و متخصص صورت بگیرد و نگارشهای غلط میتواند از نتیجه ی مثبت رپورتاژ کاهش بدهد. شما باید رپورتاژ آگهی تان را به صورت صحیحی نگارش نمایید. وقتی در حال نوشتن رپورتاژ آگهی هستید سعی کنید بیشتر بر روی موضوعاتی اشاره کنید که دردها و مشکلات مشتریان هستند به نوعی که آن ها متوجه شوند شما هم میخواهید آنها از رنج و مشکلاتشان خلاصی پیدا کنند.
فردی می تواند به صورت صحیح و درستی رپورتاژ آگهی را بنویسد که در نگارش داستان توانایی خوبی داشته باشد و نوعی متن را بنویسد که در مخاطبان خود انگیزه ایجاد کند.
5)از بزرگ نمایی زیاد پرهیز کنید
متاسفانه برخی از افراد در خصوص محصولات و خدماتی که به مشتریان ارائه میدهند از اغراق زیاد و بزرگ نمایی استفاده می کنند ولی به این موضوع توجهی ندارند که هیچ کس دوست ندارد بیش از اندازه اغراق را مشاهده کند و علاقه ی نیز به این موضوع ندارند.
اغراق بیشتر از حد سبب می شود مخاطبان نسبت به شما احساس تنفر پیدا کنند و حتی بدبین می شوند چرا که فکر می کنند شما در حال دروغ گفتن به آنها هستید و فقط می خواهید از مشتریان سواستفاده کنید. پس نیازی نیست بیشتر از حد به بزرگ نمایی محصولات دقت کنید.
دیگر اشتباهات رایج در نوشتن رپورتاژ آگهی
علاوه بر موارد فوق ، اشتباهات دیگری نیز وجود دارد که شاید شما به سادگی از کنار آن ها رد شوید…
– استفاده از عنوان های نامناسب برای رپورتاژهای آگهی که از دیگر اشتباهات رایج است. عنوان باید جذاب و مناسب باشد.
– برخی از رپورتاژ آگهی انتظار معجزه دارند و فکر کنند به محض استفاده باید نهایت جواب را دریافت کنند.
– کپی کردن مطلب در رپورتاژ آگهی برای اینکه زمان کمتری صرف نوشتن شود از دیگر اشتباهات رایج بوده است. گوگل مطالبی را در اولویت قرار میدهد که کاملا جدید باشند.

دیدگاه ها

در مورد این مقاله بحث کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *