حضور در رسانه ها یکی از بهترین ابزار ها برای موفقیت در انتخابات است ، شما با حضور در صد رسانه ها بیشتر در چشم مخاطبان خواهید بود ، آشنایی مخاطبان با شما می تواند بهترین راهکار برای موفقیت در انتخابات باشد. 

رپورتاژ ادز به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در حوزه رسانه می تواند بهترین راهکار ها برای دیده شدن در رسانه های خبری را در اختیار شما قرار دهد. اگر به دنبال ایجاد کمپین های رسانه ای قبل از انتخابات نمایندگی مجلس یا ریاست جمهوری هستید ، تیم رسانه ای رپورتاژ ادز بهترین کمپین های رسانه ای را در این حوزه در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. با ما همراه باشید.

کمپین انتخاباتی با رپورتاژ آگهی در خبرگزاری ها

رپورتاژ ادز با پیاده سازی کمپین های انتخاباتی شامل رپورتاژ آگهی ، تبلیغات در رسانه های پر بازدید در اینستاگرام بهترین نتیجه را از این ابزار ها می تواند در اختیار شما قرار دهد. برای مشاوره رایگان کمپین های انتخاباتی با شماره تماس های 02166556973 یا شماره موبایل 09381224111 در ارتباط باشید.

برای آنکه در انتخابات پیروز شوید پول زیاد یا سرمایه اجتماعی و انسانی ممکن است عامل موفقیت تان نشود، چرا که امروزه انتخابات به یک میدان جنگ حرفه ای تبدیل شده که برای موفقیت در آن نیاز به مدیریت و برنامه ریزی هدفمند و حرفه ای هستید. احزاب، گروه ها و افرادی که می خواهند برای اولین بار در انتخابات شرکت کنند یا افرادی که در این رقابت پیروز شده اند و قصد گسترش آن را دارند، باید به انتخابات مثل یک صنعت کاملا پیشرفته نگاه کنند.

در عملکرد تخصصی و حرفه ای انتخابات ابتدا باید مسیر خود را تا رسیدن به نقطه مطلوب به صورت پله ای مشخص شود. که نیازمند استفاده از رویکرد های تخصصی و بهره گیری از نیروهایی حرفه‌ای و فناوری های انتخاباتی است که همه این مجموعه در کمپین های انتخاباتی تبلیغاتی وجود دارند.

در حقیقت موفقیت در رقابت ها و فناوری های انتخاباتی نیازمند برنامه ریزی است.

به همین جهت موثر ترین و کاربردی ترین روش در سطح جهانی برای پیروزی در انتخابات استفاده از کمپین های انتخاباتی تبلیغاتی است.

داشتن برنامه ریزی هدفمند و فرآهم کردن امکانات برای رسیدن به یک هدف مشخص را کمپین تبلیغاتی می گویند. این روش در تبلیغات انتخاباتی موجب کاهش اشتباهات و افزایش بهره وری می شود، و علاوه بر این با استفاده از امکانات و منابع موجود بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب می گذارید. در کمپین های انتخاباتی از علوم تبلیغات، بازاریابی، جامعه شناسی و روانشناسی به صورت علمی و تخصصی برای  تبلیغ و اطلاع رسانی و برنامه تبلیغاتی استفاده می کنند.

کمپین های انتخاباتی7 مرحله مهم دارد:

 

  1. مطالعات کاربردی و تحلیل وضعیت

ابتدا باید درباره کاندیدا و لیست انتخاباتی مطالعات کاربردی انجام شود. و نحوه عملکرد آن ها در کمپین های تبلیغاتی و وضعیت فعلی رقبا را تحلیل کرد. در نتیجه باید کار های زیر انجام شود:

  • تحلیل نقاط قوت نامزد برای گسترش
  • تحلیل نقاط ضعف برای وی برای ارائه پاسخ
  • تحلیل فرصت های بیرونی برای استفاده از آن ها
  • تحلیل تهدید های بیرونی برای استفاده آن ها به عنوان فرصت
  • عارضه یابی و آسیب شناسی احتمالی از وضعیت و احتمال حرکات رقبا
  • ساخت اتاق فکر
  • شناسایی و تعیین مخاطبان
  • تحلیل عوامل موثر در تصمیم رای دهندگان
  • مطالعه درباره بازاریابی سیاسی نامزدهای انتخاباتی موفق شده در دنیا

 

  1. تهیه استراتژی کمیپن انتخاباتی

 

در مرحله بعد باید اهداف اصلی کمپین تبلیغاتی انتخاباتی مورد بررسی قرار بگیرد. باید بر اساس ارزشها، اهداف، سابقه و محدودیت های رای دهندگان و مخاطبین اصلی به اهداف و استراتژی کمپین تبلیغاتی رسید.

در استراتژی کمپین چند موضوع مورد بررسی قرار می گیرد:

  • اهداف کمپین و فعالیت هایی که در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغاتی است.
  • شناسایی مخاطب و دسته بندی آنها از لحاظ فکری، فرهنگی و اجتماعی، فردی و روانشناختی، و موقعیتی و جغرافیایی
  • با استفاده از اطلاعات آمار به روز مرکز ایران باید یک جمع آوری اطلاعات آماری کلی از جمعیت، قومیت ها، سطح سواد افراد، میزان شهر نشینی و روستا نشینی و ... به دست آورد و کاملا آن را تحلیل کرد.
  • موقعیتی که می خواهیم کاندیدا یا لیست نامزدان در آن قرار بگیرند.
  • رعایت اصول اخلاقی و توجه به قوانین انتخاباتی تا کاندیدا به بی قانونی متهم نشوند.
  • برنامه ریزی زمانی برای کمپین انتخاباتی، بررسی زمان شروع، نقطه اوج و زمان پایان کار.
  • با توجه به مناسبت های موجود در تقویم باید برنامه ریزی ها و تبلیغات درستی انجام شود.
  • به هنگام انجام هر کاری ابتدا باید تست و آزمایش نهایی انجام شود و در نهایت به انتشار دربیاید.

 

  1. ساخت تبلیغات جذاب و برقراری ارتباط

 

در کمپین تبلیغاتی باید یک استراتژی ارتباطی و ابزار های تبلیغاتی مناسبی را انتخاب کرد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن شعار مناسب تبلیغاتی.
  • انتخاب رنگ مناسب برای تبلیغات.
  • تبلیغات متفاوت و عدم استفاده از تبلیغات تکراری.
  • Benchmarking و الگو برداری از نمونه کمپین های تبلیغاتی موفق داخلی و خارجی.
  • بکار گیری از جاذبه های تبلیغاتی مناسب مثل جذابیت منطقی، احساسی، عاطفی، اخلاقی و هیجانی در پیام ها.
  • بکار بردن خلاقیت در استفاده از پیام ها و طرح های تبلیغاتی.

 

  1. استفاده از ابزار و مناسب و پشتیبانی لازم

 

ابزار و پشیبانی های لازم د رجهت موفقیت باید به شکل زیر انجام شود:

  • قبل از سخنرانی در مجامع عمومی باید متن سخنرانی تدوین و ویرایش شود.
  • تحلیل و بررسی اطلاعات اماری از جمعیت، قومیت و خط مشی های منطقه.
  • یک برنامه ریزی درست برای جمع آوری کمک های مالی و معنوی.
  • ایجاد ستاد تبلیغاتی همراه با بخش های مختلف مثل ستاد جوانان، ستاد بانوان، ستاد فرهنگیان و ...
  • ارتباط با افراد مختلف و سرشناس جامعه مثل بازیگران، ورزشکاران، روحانیوم و اعلام حمایت از آنان.

 

  1. انتخاب رسانه مناسب

 

برای آنکه تبلیغات تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارد بهتر است رسانه مناسبی را انتخاب کنید که باید در اتاق فکر مشاوران انجام شود:

  • انتخاب رسانه های اصلی.
  • انتخاب رسانه های پشتیبان.
  • بررسی میزان و استفاده از هر رسانه.
  • برنامه ریزی زمانی در استفاده از هر رسانه ها.

رسانه هایی که می توان از آن استفاده کرد:

  • رسانه های محیطی: بیلیورد و بنر های سطح شهر
  • رسانه های مکتوب: بروشور و پوستر و...
  • شبکه های اجتماعی.
  • رسانه های مجازی و تبلیغات در اینترنت.
  • استفاده از تبلیغات پیامکی و ایمیلی.
  • شبکه های تلویزیون و رادیویی.
  • برنامه های روابط عمومی و حضور در جلسات و همایش ها و درج اخبار در خبرگزاری ها و روزنامه ها.
  • تبلیغات حضوری و مستقیم.
  • استفاده از چهره های مشهور

 

  1. اجرای کمپین انتخاباتی

 

بعد از بررسی تمامی موارد بالا، حال نوبت به اجرا درآمدن کمپین انتخاباتی با توجه به استراتژی و اهداف کمپین، شناخت مخاطبین هدف، بررسی وضعیت رقبا، انتخاب پیام های مناسب و رسانه های متناسب، برنامه زمان بندی مشخص با نظارت مشاوران و اتاق فکر کمپین که باید نکات مهم زیر رعایت شود:

  • با توجه به وضعیت رقبا و مقرارت موجود باید کمپین به صورت سیال و شناور باشد.
  • نظارت کامل و نظرسنجی بر کمپین
  • دقت و ریز بینی در اجرای تبلیغات
  • استفاده از نیرو های مردمی برای اجرای برنامه های کمپین
  • برنامه ریزی قبلی برای تبلیغات در رسانه
  • داشتن زمان کافی جهت قرار داد و عدم پرداخت مبالغ به دلیل شرایط فورس ماژور
  • اجرای کلیه پروسه کمپین با حضور خود نامزدها یا نماینده آنها در اتاق فکر کمپین

 

  1. ساخت برند مخصوص نامزد انتخاباتی

 

در حقیقت برند نامزد انتخاباتی یعنی ایجاد تمایز بین نامزد های انتخاباتی دیگر از طریق عواملی چون شخصیت، چهره، لحن سخن گفتن، پوشش، موضع گیری های گوناگون در قبال اتفاقات مختلف و ایدولوژی های سیاسی او.

برند سازی نامزد انتخاباتی باید از طریق تمامی رسانه ها صورت گیرد که این باعث ایجاد یک شخصیت محبوب در بین مردم می شود.

 

  1. ارزیابی و اقدامات اصلاحی

 

تثبیت نظر رای دهندگان یا تغییر نظر آنها و در نتیجه انتخاب فرد مورد نظر به عنوان نامزد نهایی تنها هدف ایجاد کمپین تبلیغاتی است. پس تمامی برنامه ها باید در راستای دستیابی به این هدف شود. در نظر داشته باشید که هزینه زیاد، تبلیغ زیاد و برنامه های شیک و جوان پسند اگر موجب رای آوردن نشود، تنها باعث هدر دادن انرژی و وقت می شود.

پس تفاوت کمپین تبلیغاتی کسب و کار با کمپین تبلیغاتی انتخاباتی در این است که در صورت عدم رای موجب ورشکستگی فرد سیاسی شده ولی کمپین تبلیغاتی کسب و کار در آینده کاربرد دارد. در نتیجه در تمامی گام های تبلیغاتی باید نظر سنجی از رای دهندگان انجام شود:

  • نظرسنجی در ابتدای کمپین
  • نظرسنجی در حین انجام کمپین
  • نظرسنجی در زمان یک هفته مانده به انتخابات

تمامی حقوق مربوط به گروه رپورتاژ ادزرپورتاژ آگهی | خرید رپورتاژ ) می باشند .

طراحی سایت توسط اینتن

برای مشاوره تلگرام کلیک کنید 09381224111